رایزنی ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور اوکراین

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی روز گذشته (چهارشنبه) طی تماسی تلفنی با « ولودیمر زلنسکی » رئیس‌جمهور اوکراین درباره آخرین تحولات جنگ روسیه-اوکراین و همچنین نتایج روند مذاکرات جاری در این خصوص گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» این تماس ولی‌عهد ابوظبی در چارچوب تداوم تماس‌های وی با رهبران کشورهای دوست با هدف بررسی تحولات میدانی بحران اوکراین و تلاش‌های انجام‌شده در جهت حل آن است.

بن زاید در این تماس تلفنی ضمن اطلاع از آخرین تحولات، بر لزوم اهمیت دادن به گفت‌وگو، تفاهم، حمایت از راه‌های مسالمت‌آمیز حل اختلاف و همچنین اولویت دادن به تضمین سلامت و امنیت غیرنظامیان تاکید کرد. 

رایزنی ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور اوکراین

وی در این تماس حمایت دولت امارات از تمامی تلاش‌های صلح‌آمیز و تسریع‌کننده حل‌وفصل اختلافات از راه‌های دیپلماتیک از طریق گفت‌‌وگو و مذاکره  را اعلام کرد و این را بهترین راه برای حل بحران‌ها و نزدیکی مواضع طرف‌های درگیر در جنگ دانست.

زلنسکی نیز در این تماس علاوه بر ذکر کمک‌های فوری انسانی از سوی از امارات به آسیب‌دیدگان جنگ، از تلاش ابوظبی برای اسکان مردم اوکراین و اجازه ورود آن‌ها به امارات تشکر کرده است.

پیش از این نیز ولی‌عهد ابوظبی مانند سایر مقامات عربی نگران از نتایج بحران اوکراین، با رئیس جمهور این کشور تلفنی گفت‌وگو کرده و بر حمایت امارات از راه‌حل سیاسی برای این بحران تاکید کرده بود.