ورود دیپلمات‌های سعودی به لبنان با هدف بهبود روابط

روزنامه‌های کویتی الجریده به نقل از منابع دیپلماتیک از ورود تعدادی از دیپلمات‌های سعودی به لبنان برای مذاکرات و در تدارک برای بازگشت ولید بخاری، سفیر عربستان پس از ترک بیروت در پی بحران اخیر خبر داد.

این روزنامه تصریح کرد که بازگشت سفیر عربستان قدمی مثبت برای حل اختلافات و بهبود روابط بین این دو کشور و آغاز پروژه توزیع کمک‌های بشردوستانه همراه خواهد بود.

پیش از این وزیر خارجه کویت در نخستین سفر خود به بیروت پس از تنش سیاسی با لبنان، بر همبستگی با این کشور و تلاش برای اعتماد سازی تاکید کرد.

مرداد سال گذشته جورج قرداحی طی یک مصاحبه تلویزیونی که دو ماه قبل از اینکه وزیر اطلاع رسانی شود، ضبط شده بود، اظهار کرد که «انصارالله یمن» در برابر حملات عربستان و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز علیه یمن بردارند.

برخی از ناظران درباره چرایی تشدید این تنش‌ها می‌گویند که عربستان از این طریق قصد دارد بار دیگر در لبنان خلأ سیاسی ایجاد کند و با حمایت از محاصره این کشور، با حزب‌الله که مانع بزرگی در برابر پروژه‌های آمریکایی - صهیونیستی - سعودی است، مقابله کند.

ورود دیپلمات‌های سعودی به لبنان با هدف بهبود روابط

پس از این مصاحبه عربستان سفیر خود از بیروت فراخواند و از سفیر لبنان خواست که این کشور را ترک کند. بعد از عربستان، کشور‌های کویت، بحرین و امارات  با توجه به اظهارات جورج قرداحی سفرای خود را از بیروت خارج کردند.