ادامه تلاش‌های آل سعود برای بهبود چهره ضد بشری خود

مقامات سعودی از راه اندازی « موسم جده 2022» در دومین دوره خود از ماه مه تا ژوئن آینده خبر دادند.

روزنامه سعودی الوطن اعلام کرد که مرکز ملی رویدادها در یک کنفرانس مطبوعاتی در نهم آوریل امسال جزئیات تعداد و حوزه‌های فعالیت‌های جشن‌های موسم را اعلام خواهد کرد.

موسم جده اولین بار در سال 2019 برگزار شد. جشنواره جده یکی از جشنواره‌های تفریحی از سلسله جشنواره‌های «سازمان تفریح و سرگرمی» عربستان سعودی است. این سازمان سال 2016 و در قالب طرح‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی موسوم به «چشم‌انداز 2030» تأسیس شد و ریاست آن را یکی از چهره‌های سیاسی نزدیک به بن سلمان،‌ یعنی «ترکی آل الشیخ» بر عهده دارد.

مأموریت این سازمان، برگزاری انواع مراسم‌های تفریحی، مسابقات ورزشی و فعالیت‌های سرگرم کننده است که بسیاری از آن توسط گروه‌های غربی بخصوص آمریکایی برگزار می‌شود که آداب آن با آداب جامعه عموماً سنتی، دینی و مذهبی عربستان سعودی همخوانی ندارد. از خلال این مراسم‌ها و برنامه‌ها فرهنگ غربی ترویج می‌شود.

ماهیت این جشن‌ها نیز از همان سال 2016 که با عناوین «موسم الریاض»، «موسم جده» و «موسم الشرقیه» برگزار می‌شد، موجب تعجب و خشم محافل دینی و مخالفان در عربستان شده است. مراسماتی که با رقص و پایکوبی و به صورت مختلط و پوشش‌های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

معارضان بارها این گونه جشن‌ها را که با ترغیب خاص ولیعهد سعودی و در راستای اهداف چشم‌انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین‌زدایی در کشوری دانسته‌اند که میزبان مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطبای مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

ادامه تلاش‌های آل سعود برای بهبود چهره ضد بشری خود

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد نقض حقوق و آزادی‌های بشر را در عربستان از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.