پرونده اختلاس مارین لوپن روی میز قاضی

دادستانی فرانسه از بررسی گزارش آژانس مبارزه با تقلب اتحادیه اروپا خبر داد که طبق آن مارین لوپن ، نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و اعضای حزب او را به سوء استفاده از هزاران یورو از بودجه اتحادیه اروپا متهم می‌کند.

به گزارش رویترز، گزارش آژانس ضد تقلب اتحادیه اروپا (OLAF) ادعا می‌کند که لوپن ۱۴۰ هزار یورو از اموال عمومی را اختلاس کرده است. مبلغ اختلاس لوپن و حزبش در مجموع، ۶۱۷ هزار یورو برآورد می‌شود. لوپن و اعضای حزبش متهم به درخواست بودجه اتحادیه اروپا برای هزینه‌های کارکنان و رویداد‌ها هستند.

جردن باردلا، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه به این گزارش واکنش نشان داد و گفت: «فرانسوی‌ها فریب تلاش‌های اتحادیه اروپا و نهاد‌های اروپایی برای مداخله در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری و آسیب رساندن به مارین لوپن را نخواهند خورد.» به گفته این سیاستمدار فرانسوی، حزب او دو شکایت حقوقی علیه آژانس ضد تقلب اتحادیه اروپا ارائه کرده و سومین شکایت را نیز در پاسخ به این گزارش ارائه خواهد کرد.

رودولف بوسلوت، وکیل لوپن نیز اعلام کرد که موکلش این اتهامات را رد کرده است. به گفته بوسلوت هنوز از لوپن بازجویی به عمل نیامده و نه او و نه لوپن این گزارش را مشاهده نکرده اند.

گفتنی است، مارین لوپن از سال ۲۰۱۷ در مورد سوء استفاده از بودجه اتحادیه اروپا برای پرداخت دستمزد دستیارانش تحت بازجویی قرار گرفته است.

پرونده اختلاس مارین لوپن روی میز قاضی

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فعلی این کشور ۲۷.۸۴ درصد و مارین لوپن ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم انتخابات نیز ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.