واکنش روسیه به حملات اسرائیل به خاک سوریه

ماریا زاخارووا در نشستی خبری به تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه پرداخت و اعلام کرد که روسیه حملات پی در پی جنگنده‌های صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را غیرقابل قبول خواند. او با تاکید بر اینکه این حملات باعث افزایش تنش در سراسر منطقه خواهد شد و تلفات غیرنظامی زیادی را در پی خواهد داشت، گفت: «این حملات ظرفیت نظامی نیروهای مسلح سوریه را تضعیف خواهد کرد و تاثیری منفی بر تلاش‌ها در راستای مبارزه با تروریسم در خاک این کشور خواهد داشت. ما از طرف اسرائیلی می‌خواهیم که این تجاوزات شرورانه و خطرناک را متوقف کند.

واکنش روسیه به حملات اسرائیل به خاک سوریه

دیروز هم وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، نسبت به  تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی و عواقب خطرناک ناشی از ادامه نقض توافقنامه‌ها و توقف درگیری از طرف رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کرد دمشق حق واکنش متقابل به این تجاوزات با ابزار‌های مناسب را که در قانون بین المللی و منشور سازمان ملل نیز به آن اشاره شده است، برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

بامداد روز گذشته در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که در این حملات چهار سرباز سوری کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. شبکه الحدث هم اظهار داشت که این حملات منطقه فرودگاه بین‌المللی در جنوب دمشق را هدف قرار داد که در آن انبار‌های تسلیحات و پست‌های فرماندهی هدف قرار گرفت. این حمله، نهمین حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از ابتدای سال جاری کنونی است.