آمریکا محدودیت‌های ویزا برای مقامات نظامی روسیه در نظر گرفت

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود از اعمال دور جدیدی از محدودیت‌های مربوط به ویزا برای مقامات نظامی روسیه در پاسخ به تهاجم این کشور به خاک اوکراین ، خبر داد.

در این بیانیه که در نشریه هیل منتشر شده آمده است که این محدودیت‌ها برای 2هزار و 609 تن از مقامات نظامی روسیه و بلاروس که در جنگ علیه اوکراین شرکت کرده‌اند، درنظر گرفته شده است، همچنین خویشاوندان این مقامات نیز حق ورود به خاک آمریکا را ندارند.

علاوه بر این، محدودیت‌های ویزایی برای خانواده و دوستان سه نفر از مقامات بلاروس با نام‌های «دیمیتری پالیچنکا»، «یوری سیواکوف» و «ویکتار شیمن» درنظر گرفته شده است و آنها حق ورود به خاک آمریکا را ندارند.

براساس این بیانیه، وزارت خارجه آمریکا قصد دارد هشت کارخانه زیرنظر نیروی دریایی روسیه از جمله کارخانه کشتی‌سازی متعلق به وزیر دفاع روسیه را که در الحاق کریمه به خاک روسیه در سال 2014 نقش داشته‌اند، تحریم کند.

علاوه بر این، 69 فروند کشتی متعلق به نیروی دریایی روسیه نیز تحریم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا یکی از اهداف این تحریم‌ها را هشدار به بخش خصوصی روسیه عنوان کرده است که در صورت حمایت از ماشین جنگی پوتین در جنگ علیه اوکراین باید هزینه‌های سنگینی را بپردازند.

این در حالی است که امروز آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ای بر سر بسته تحریمی جدید علیه روسیه به توافق رسیدند، آمریکا سه شبکه تلویزیونی را که تحت کنترل کامل یا جزئی روسیه هستند تحریم خواهد کرد.

از سوی دیگر واشنگتن آمریکایی‌ها را از ارائه خدمات حسابداری، مدیریتی یا مشاوره به افراد مرتبط با روسیه منع کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: آمریکا پیش از این واردات نفت از روسیه را ممنوع کرده بود و کشورهای گروه 7 امروز به‌تدریج واردات نفت از روسیه را متوقف یا به‌طور کامل ممنوع خواهند کرد.

آمریکا محدودیت‌های ویزا برای مقامات نظامی روسیه در نظر گرفت

همچنین اعلام شد که آمریکا محدودیت‌های جدیدی برای واردات محصولاتی مانند چوب، موتورهای صنعتی، فن‌ها، تجهیزات تهویه و بولدوزر از روسیه اعمال خواهد کرد.