نگرانی اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی

در این نظرسنجی ، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان، وضعیت کنونی آمریکا را «نگران کننده» «ناراحت کننده» یا «ناامیدکننده» توصیف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که اوضاع در آمریکا رو به روال نیست و بد پیش می‌رود. مهم‌ترین عوامل نارضایتی شرکت کنندگان عبارت بود از هزینه بالای زندگی (۷۷ درصد)، آشفتگی در بازار سهام (۶۸ درصد) و وضعیت بد اقتصاد ملی (۶۷ درصد). 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از شهروندان آمریکا از عملکرد «جو بایدن» رضایت ندارند و از او به دلیل وضعیت بد اقتصادی و ناکارآمدی دولت انتقاد می‌کنند. این نظرسنجی طی روز‌های ۱۸ تا ۲۰ مه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) انجام شد و ۲۰۴۱ نفر در آن شرکت کردند.

در ادامه نابسامانی‌های اقتصادی دولت بایدن و همزمان با بحران جهانی گندم، آمریکا با کمبود شدید شیرخشک دست و پنجه نرم می‌کند. این بحران که طی ۴ دهه گذشته بی‌سابقه بوده، رئیس‌جمهور آمریکا را مجبور کرد که از «قانون تولید دفاعی» برای حل این بجران استفاده کند.

پیش‌تر اعلام شد ۴ کودک در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا به علت کمبود شیرخشک در بیمارستان بستری شده‌اند. این بحران باعث شده برخی والدین آمریکایی کودکان خود را با شیر خشک خانگی یا جایگزین‌های دیگر تغذیه کنند.

نگرانی اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی

چندی پیش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا عملکرد بایدن را مورد انتقاد قرار داد و آن را «شکست بی‌نظیر و تمام عیار» توصیف کرد. به گفته ترامپ، بایدن طی ۱۶ ماه آغازین ریاست جمهوری خود، بیش از مجموع ۵ رئیس‌جمهور بد تاریخ آمریکا به این کشور خسارت وارد کرده است.