حمایت بیشتر مردم انگلیس از استعفای جانسون

شبکه بی بی سی اعلام کرد ۵۹ درصد مردم انگلیس خواهان استعفای جانسون از سمت نخست وزیری این کشور هستند. ۷۴ درصد مردم انگلیس هم معتقدند که وی مقررات کرونایی را نقض کرده است.

این نظرسنجی پس از آن انجام می شود که رسوایی مهمانی در زمان همه گیری کرونا و نقض قوانین قرنطینه باعث افزایش فشارهای سیاسی بر جانسون شده است. 

با این حال،  نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه با اصرار بر مواضع قبلی خود درباره رسوایی «پارتی گیت» اعلام کرد از سمت خود استعفا نخواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، جانسون در جلسه دیروز پارلمان انگلیس گفت: «مسئولیت کامل تمام آنچه که اتفاق افتاده را می‌پذیرم، اما از مقام خود کناره‌گیری نخواهم کرد.»

نخست‌وزیر انگلیس که نسخه‌ای از گزارش تخلفات خود و اعضای دولتش درخصوص نقض قوانین محدودکننده کرونایی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده است ادعا کرد متأسف است، اما نمی‌دانسته قانون‌شکنی کرده است.

جانسون سعی داشت تاکید کند درس خود را از این رسوایی گرفته است، اما اکنون زمان این است که از این مسئله عبور شود و بر روی اولویت‌های دولت تمرکز شود.

شایان ذکر است اقدامات جانسون به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی در زمان اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس و برگزاری مهمانی واکنش‌های زیادی را در داخل این کشور به دنبال داشته؛ در پی انتشار گزارش‌های متعدد از این اقدام جانسون، محبوبیت وی در میان مردم به شدت سقوط کرده است.

حمایت بیشتر مردم انگلیس از استعفای جانسون

با وجود تاکید جانسون بر عدم استعفا از سمت نخست وزیر انگلیس نظرسنجی‌های اخیر موسسه تحقیقاتی «سرویشن» نشان می‌دهد ۶۲ درصد از انگلیسی‌ها اعتقاد دارند بوریس جانسون باید استعفا بدهد. این سومین نظرسنجی در دو هفته گذشته است که در آن اکثریت انگلیسی‌ها خواستار استعفای بوریس جانسون شده اند.