فرماندار نیویورک دستور مصادره اسلحه افراد خطرناک را صادر کرد

جنجال بر سر استفاده آزاد از اسلحه در آمریکا همچنان ادامه دارد.

از آنجا که دولت فدرال و کنگره آمریکا تا کنون نتوانسته اند بر سر سازوکاری برای محدودسازی اسلحه فردی به نتیجه مشخصی دست یابند، برخی ایالت‌ها و شهرهای آمریکا در واکنش به تیراندازی‌های گسترده اخیر دست بکار شده اند و قوانین ایالتی و منطقه‌ای را برای محدودسازی حمل آزاد سلاح اعمال کرده اند.

از جمله فرماندار نیویورک لایحه جدید اصلاح قانون اسلحه را امضا کرده است. گفته شده امضای فرماندار نیویورک پای لایحه جدید اسلحه بدلیل تیراندازی‌های گسترده و مرگبار اخیر در آمریکا صورت گرفته است.

در همین ارتباط گفته شده که «کتی هوچول»، فرماندار نیویورک روز دوشنبه دستور مصادره اسلحه از افراد خطرناک را صادر کرد.

قانون جدید سلاح در نیویورک همچنین ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های دیگری را از جمله ممنوعیت استفاده از زره ضد گلوله برای افرادی عادی و غیرپلیس، ممنوعیت بکار بردن گلوله‌های میکرومهر برای شناسایی و افزایش سن خرید تفنگ‌های نیمه اتوماتیک به ۲۱ سال را شامل می‌شود.

فرماندار نیویورک دستور مصادره اسلحه افراد خطرناک را صادر کرد

یکی از شدیدترین حوادث کشتار با اسلحه در تاریخ ایالات متحده، دو هفته پیش در تگزاس به وقوع پیوست. هیجانات عمومی در اوج قلیان است، ولی تا کنون دولت فدرال اقدام مؤثری برای محدودسازی حمل آزاد سلاح انجام نداده است. از بین چهار رئیس‌ جمهور مقتول آمریکا سه تن از آن‌ها، که اتفاقاً از معروف‌ترین رؤسای جمهور آمریکا بوده اند، قربانی حمل آزادانه‌ی اسلحه بودند. همچنین براساس گزارش مؤسسه گالوپ، ۴۴٪ از مردم آمریکا در منزل خود اسلحه دارند و ۸۸٪ درصد از این افراد، علت نگهداری اسلحه را حفاظت از خود و خانواده خود می‌دانند.