ماکرون: اروپا وارد برهه اقتصاد دوره جنگ شده است

رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه اظهار داشت که قاره اروپا وارد برهه اقتصاد دوره جنگ شده است.

به گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» « امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در نمایشگاهی در شهر «پاریس» پایتخت فرانسه اظهار داشت، فرانسه و اتحادیه اروپا وارد برهه اقتصاد دوره جنگ  شده‌اند  و ما باید خود را برای یک دوره طولانی مدت سازماندهی کنیم.

نتیجه گزارش تحقیقی از ساکنان پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس نیز  نشان می‌دهد که اروپایی‌ها به دلیل افزایش تورم به غذاهای ارزان‌‎قیمت روی آورده‌اند.

ماکرون: اروپا وارد برهه اقتصاد دوره جنگ شده است

 شبکه فرانسوی «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» گزارش داد که اغلب اروپایی‌ها در مواجهه با تورم و افزایش قیمت‌ها، الگوی مصرفشان تغییر کرده و رجوع به محصولات ارزان قیمت را در دستور کار قرار داده‌اند.

طبق این گزارش، انتخاب مصرف‌کنندگان اروپایی به این سمت تغییر کرده است که به گزینه‌های کاهش دهنده بهای کالاها و محصولات در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها متوسل شوند. شرکت معتبر آمریکایی «مک کینزی» در همین ارتباط از ساکنان پنج کشور اروپایی یک نظرسنجی ترتیب داده است. طبق این نظرسنجی، آنها در مواجهه با افزایش شدید نرخ تورم، الگوی مصرفشان را تغییر داده‌اند چرا که تورم به مهم‌ترین نگرانی‌شان تبدیل شده است.

در گزارش شرکت معتبر آمریکایی «مک کینزی» همچنین آمده است: «آخرین نظرسنجی شاخص مصرف‌کننده نشان می‌دهد که در سراسر اروپا، مردم عادت‌های خود را تغییر داده‌اند و رفتار جدیدی در پاسخ به استرس‌های جدید اتخاذ کرده‌اند.»

بنابر گزارش بی‌اف‌ام‌تی‌وی، شهروندان فرانسوی به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به خرید مواد غذایی نزدیک به تاریخ انقضا هستند برای اینکه معمولا این کالاها با تخفیف فروخته می‌شود.

رئیس اندیشکده اقتصاد جهانی در آلمان با هشدار درباره افزایش تورم در این کشور، گفت روند تورم در آلمان رو به شتاب گرفتن است.

«استفان کوتس» رئیس اندیشکده «اقتصاد جهانی»  گفت: «افزایش قیمت‌ها به دلیل اقدامات نظامی روسیه در اوکراین هنوز بر مصرف‌کنندگان تأثیری نداشته است.»

کوتس درباره روند افزایش قیمت‌ها در آلمان نیز توضیح داد: «تورم در آلمان از یک سال پیش شروع به افزایش سرعت کرد و اکنون این روند تشدید خواهد شد.»