مخالفت مردم انگلیس با اعطای نشان لیاقت به تونی بلر

بیش از یک میلیون نفر در انگلیس با امضای طوماری الکترونیکی اعطای نشان لیاقت به تونی بلر ، نخست وزیر پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفتند.

بر این اساسف موج گسترده مخالفت‌های مردمی، سازمان‌های ضد جنگ و صلح طلبان با اقدام ملکه انگلیس در اعطای عالی‌ترین نشان لیاقت این کشور به تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس که به جنگ افروز‌ترین نخست وزیر در این کشور توصیف شده است همچنان ادامه دارد.

مخالفان اعطای نشان به تونی بلر از چند هفته پیش با شیوه‌های مختلف مخالفت خود را با اعطای نشان به او ابراز کردند، از جمله با ایجاد طوماری الکترونیکی که بیش از یک میلیون و ۱۸ هزار نفر آن را امضا کردند. شماری زیادی از مردم خواهان پس گرفتن نشان لیاقت از تونی بلر شده اند.

گروه‌های مردمی ضد جنگ می‌گویند بلر تونی بلر با همدستی جورج بوش رئیس جمهور اسبق ایالات متحده با فریب کاری‌های گسترده، جنگ‌های متعددی را به راه انداخت که ویرانی‌های گسترده و کشتار و آوارگی میلیون‌ها نفر را در پی داشت که پیامد‌های آن با گذشت بیش از دو دهه همچنان ادامه دارد.

مخالفت میلیونی مردم انگلیس با اعطای نشان لیاقت به تونی بلر

آنان همچنین می‌گویند تونی بلر با دروغ‌های خود صد‌ها نفر از نظامیان انگلیسی را به کام مرگ کشاند یا دچار نقص عضو کرد. فعالان ضد جنگ می‌گویند اعطای عالی‌ترین نشان نظام انگلیس به تونی بلر به جای محاکمه و مجازات او به جرم جنگ افروزی و ارتکاب به جنایات جنگی، دهن کجی به صلح طلبان است.

به گفته سازمان‌های مردمی ضد جنگ در انگلیس، تونی بلر، فقط در مدت شش سال از دوره نخست وزیری در انگلیس، ۵ جنگ براه انداخت و بیش از هر نخست وزیر در تاریخ این کشور، جنگ افروزی کرد. بدین ترتیب، بالاترین نشان لیاقت در نظام انگلیس، به جنگ افروزترین نخست وزیر اعطا شده است.