لاپید به دنبال بالا بردن توان اقتصادی و امنیتی

« یائیر لاپید » نخست‌وزیر کابینه انتقالی امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه کابینه، تاکید کرد که اهداف ما در ماه‌های آینده بر انجام و پیشبرد امور متمرکز خواهد بود؛ به طوری که گویی انتخاباتی در پیش نداریم.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، لاپید در این جلسه گفته است: «این دولت همانطور که در سال‌های گذشته کار کرده، فعالیت خود به سود شهروندان را ادامه خواهد داد. ما برای تصمیم‌گیری و اجرایی کردن تصمیمات تلاش خواهیم کرد و به دنبال تقویت توان اقتصادی، سیاسی و امنیتی اسرائیل خواهیم بود».

نخست‌وزیر پیشبرد امور تل‌آویو  افزود: «این حق شهروندان اسرائیل است که دولتی داشته باشند که بتواند همیشه به کار و فعالیت خود ادامه دهد؛ این چیزی است که آن‌ها از ما انتظار دارند و این انتظار من از دوستان وزرا [در این کابینه] هم است».

لاپید به دنبال بالا بردن توان اقتصادی و امنیتی

لاپید در ادامه به مشکلات داخلی سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: «بحران آموزش و پرورش نمی‌تواند منتظر [کار ما] بماند و بودجه بیمارستان‌ها را هم نمی‌توان به تعویق انداخت. ما باید در همه زمینه‌ها به طور مداوم کار کنیم و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد».

شب گذشته (شنبه) نخست‌وزیر جدید و موقت رژیم صهیونیستی درباره اهداف منطقه‌ای خود، اذعان کرد که توافقنامه‌های ابراهیم، نعمت بزرگی برای این رژیم هستند و روند عادی‌سازی‌ها ادامه خواهد یافت.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست را منحل و مقرر کردند تا چهار ماه دیگر انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار کنند. لاپید به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور جایگزین «نفتالی بنت» شد و روز جمعه، برنامه‌های خود در این جایگاه را با شرکت در نشستی با موضوع پیگیری وضعیت اسُرا و مفقودین صهیونیست، در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آغاز کرد.