ناسا: چین قصد مالکیت بر ماه را دارد

«بیل نلسون» رئیس ناسا ، مدعی شد چین قصد فرود بر کره ماه را داشته و در ادامه تلاش دارد با ادعای مالکیت بر آن از ماه برای اهداف نظامی استفاده خواهد کرد.

به گزارش گلوبال تایمز، این مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد مدعی شد: «نگران مأموریت‌های چین در ماه هستیم، زیرا پکن قصد دارد ماه را برای خودش ادعا کند.»

نلسون در ادامه ادعاهای خود گفت: همه باید نگران توسعه فضایی چین باشند، زیرا بنا بر گزارش‌ها، روزی پکن روی ماه فرود می‌آید و اعلام می‌کند ماه برای ماست و شما باید از آن دور باشید. ماموریت‌های چین در ماه نظامی خواهد بود و پکن از پایگاه ماه خود برای بررسی امکان سنجی ماهواره‌های دیگر کشور‌ها استفاده خواهد کرد.»

رئیس ناسا در ابتدا از دستاورد‌های چین در زمینه هوافضا قدردانی کرد، اما سپس مدعی شد پکن دستاورد‌های خود در زمینه هوافضا را از برخی کشور‌ها دزدیده است، البته او با جزئیات شرح نداد که مقصودش کدام کشور‌ها هستند.

چین به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ افراد را به ماه بفرستد، تا سال ۲۰۳۵ هم با همکاری روسیه در آنجا حضور داشته باشد.

ناسا: چین قصد مالکیت بر ماه را دارد

آمریکا هم جاه‌طلبی‌های مشابهی دارد که شامل ایجاد یک پایگاه در ماه و همچنین یک ایستگاه فضایی دور ماهواره زمین می‌شود که احتمال دارد برای سوختگیری و پرتاب فضاپیما به مریخ استفاده شود.