ترامپ برای هرچه به نفعش باشد دروغ می‌گوید

کتاب جدید افشاگرانه مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی به نقل از « استیو بنن » مشاور اسبق امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: دونالد ترامپ برای رسیدن به منافع خود هر دروغی که لازم باشد می‌گوید.

به گزارش گاردین، این کتاب که  به قلم «جاناتان لومیر» نوشته شده و قرار است به عنوان «دروغ بزرگ: هرج و مرج انتخاباتی، فرصت طلبی سیاسی و وضعیت سیاست آمریکا پس از ۲۰۲۰» منتشر شود، بر خلاف اظهارات عمومی بنن نوشت: مشاور اسبق امنیت ملی به دستیاران خود گفته است: «ترامپ در ازای چیز‌هایی که در لحظه می‌خواهد به آن‌ها برسد، هر دروغی می‌گوید.»

این درحالیست که پیشتر استیو بنن در اظهارات عمومی خود گفته بود که «ترامپ هرگز دروغ نمی‌گوید.» او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ به خبرگزاری ای‌بی‌سی گفته بود: «به خاطر نمی‌آورم ترامپ دروغ گفته باشد.»

این کتاب قرار است ۲۶ ژوئیه منتشر شود، اما یک کپی از آن به دست نشریه گاردین رسیده است. لومیر عنوان کتاب خود را هم از این گفته ترامپ گرفته که انتخابات و پیروزی بایدن نتیجه فریبکاری در آرای انتخاباتی بوده است.

استیو بنن پیشتر پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را برنامه‌ریزی کرد و بعد از گذرندان ۱ ماه در کاخ سفید اخراج شد.

پیشتر واشنگتن پست هم در گزارشی با بیان آنکه دونالد ترامپ از دروغ گفتن راضی است، نوشته بود: «او در دوران قدرتش ۳۰ هزار و ۵۷۳ بار دروغ گفته است.»

هفته گذشته هم «مارک لیبوویچ» روزنامه‌نگار آمریکایی، در کتابی افشاگرانه با عنوان «از خدمت شما متشکرم» افشا کرد که «پال رایان» شصت و دومین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هنگام مشاهده حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری اشک می‌ریخته است.

ترامپ برای هرچه به نفعش باشد دروغ می‌گوید

استیو بنن تاکنون از همکاری با کمیته تحقیقات درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره اجتناب کرده است و همین امر باعث به جریان افتادن پرونده کیفری علیه او شده است.

آذرماه سال گذشته یک قاضی دادگاه در آمریکا اعلام کرد محاکمه استیو بنن به عنوان استراتژیست ارشد دونالد ترامپ به اتهامات کیفری در دست داشتن در حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه از سر گرفته خواهد شد.