عراق نمی‌تواند بخشی از اردوگاه آمریکایی - صهیونیستی باشد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق ، امروز (چهارشنبه، ۲۰ ژوئیه) با شرکت در همایش «الغدیر» که در نجف اشرف برگزار شد، درباره جدیدترین تحولات در صحنه سیاسی این کشور از جمله موضوع انتخاب نامزدهای نخست‌وزیری و ریاست‌جمهوری ، جنجال به راه افتاده بر سر انتشار فایل صوتی منسوب به « نوری المالکی » و ...سخن گفت.

وی تاکید کرد که فایل‌های صوتی منتسب به نوری المالکی، رئیس ائتلاف دوله القانون نادرست است و از آقای مقتدی الصدر درخواست می‌کند که بر پایه آن موضع‌گیری نکند.

العامری تصریح کرد: «من از آقای مقتدی الصدر می‌خواهم که از موضع‌گیری در قبال این فایل‌های صوتی خودداری کند چرا که وی شایسته این امر است. هدف از این فایل‌های صوتی ضبط شده، ایجاد تفرقه و بی‌ثباتی است و نمادی از رسانه‌های منحط است. ما تشنه بازگشت اعتبار از دست رفته در رسانه‌ها، ادبیات و هنر در همه اشکال آن شده‌‌ایم».

رئیس ائتلاف الفتح توضیح داد: از دست دادن اعتبار و اشاعه دروغ، توهم و فریب در رسانه ها یک فاجعه واقعی است که تهدیدی برای مردم است و موجب بی‌ثباتی امنیت می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت و تصریح کرد: عراق نمی‌تواند بخشی از اردوگاه آمریکایی - صهیونیستی در منطقه باشد.قضیه فلسطین در ضمیر و نهاد همه عراقی‌ها زنده است و عراق نمی‌تواند بخشی از سیستم عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.

عراق نمی‌تواند بخشی از اردوگاه آمریکایی - صهیونیستی باشد

هادی العامری در ادامه افزود:انتخاب سریع رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بیانگر مطالبه فوری برای بازگرداندن ثبات و اعتبار به کشور است. چارچوب هماهنگی در نهایی کردن پرونده انتخاب نخست‌وزیر  برای تکمیل بقیه مراحل قانونی و تسریع در تشکیل دولت جدی است. از برادران کُرد می‌خواهیم که موضوع انتخاب رئیس‌جمهور را نهایی کنند همان‌طور که از چارچوب هماهنگی می‌خواهیم که موضوع انتخاب نخست‌وزیر را به سرانجام برساند.