کشته شدن دو نظامی آمریکایی در جنگ اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا از کشته شدن دو نظامی آمریکایی در جنگ اوکراین خبر داد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: می‌توانیم به طور قطعی تأیید کنیم که اخیراً دو آمریکایی در منطقه دونباس کشته شده‌اند.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که این دو آمریکایی در منطقه دونباس، برای نیروهای اوکراینی و علیه روسیه در حال جنگ بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا البته بدون اشاره به اسامی این دو آمریکایی، افزود: وزارت خارجه آمریکا با خانواده این دو نفر در ارتباط است و تسهیلات لازم برای سفر آنها را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است عملیات ویژه ارتش روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در ماه مارس گذشته نیروهای ارتش روسیه از انجام مرحله نخست عملیات در دونباس با موفقیت خبر داده و اعلام کردند که میزان توان ارتش اوکراین در این منطقه را تا حد زیادی محدود کرده‌اند.

کشته شدن دو نظامی آمریکایی در جنگ اوکراین

در تحولی دیگر، شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از نظامیان بیگانه که برای ارتش اوکراین می‌جنگند پیش از گرفتار شدن در دست نظامیان روس، اقدام به خودکشی می‌کنند.

جیمز واسکز از افسران سابق ارتش آمریکا در این باره گفته است که خودش بسیاری از نظامیان مایل به جنگیدن برای ارتش اوکراین را برای انجام خودکشی آموزش داده است.