نقش آفرینی آمریکایی ها در توسعه سلاح های بیولوژیک

یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به مردم کشورش هشدار داد که از آزمایش دی‌ان‌ای (DNA) پرهیز کنند، چرا که جمع آوری اطلاعات مربوط به دی‌ان‌ای اشخاص می‌تواند برای توسعه سلاح‌های بیولوژیکی به منظور هدف قرار دادن گروه‌های خاص از آمریکایی‌ها یا حتی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

«جیسون کرو» عضو مجلس نمایندگان که این اظهارات را در انجمن امنیتی "آسپن" کلورادو مطرح می کرد، گفت بسیاری از آمریکایی ها تمایل زیادی دارند که دی‌ان‌ای خود را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهند. اما این موضوع جدای از حریم خصوصی و حفاظت از داده های تجاری نیست، هرچند داده ها نشان می دهد انتظارها از حریم خصوصی در ۲۰ سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: مردم خیلی سریع آب دهان خود را داخل یک فنجان می اندازند و آن را به شرکت ۲۳ اند می (۲۳andMe) می‌فرستند و اطلاعات بسیار جالبی از سوابق ژنتیکی خود دریافت می کنند.

کرو که به عنوان یک کهنه سرباز هم شناخته می شود، سپس استدلال کرد که وقتی دی‌ان‌ای یک فرد توسط یک شرکت خصوصی جمع آوری می شود، آن شرکت می تواند آن را بفروشد. ضمن آنکه شرکت ۲۳ اند می تاکنون فروش اطلاعات خصوصی مشتریان را رد کرده است.

«سناتور جونی ارنست» از ایالت آیووا نیز که در این نشست شرکت داشت، افزود دشمنان آمریکا می توانند از همین فناوری برای هدف قرار دادن دام ها و محصولات کشاورزی با هدف بروز قحطی استفاده کنند.

هشدارهای کرو و ارنست همزمان با مطرح شدن نگرانی های این دو نماینده در مورد دسترسی آسان و ارزان به پهپادهای با قابلیت نظامی و همچنین استفاده چین و روسیه از هوش مصنوعی رخ می دهد.

آمریکا و بسیاری از کشورهای رقیب در حال بررسی راه هایی برای یکی کردن فناوری پهپادها و هوش مصنوعی هستند که می توانند به سرعت میدان نبرد را طی کنند.

نقش آفرینی آمریکایی ها در توسعه سلاح های بیولوژیک

ارنست در این خصوص تاکید کرد درحالیکه پهپادهای ارزان قیمت به راحتی در فروشگاه های آنلاین به فروش می رسند، دشمنان آمریکا در حال توسعه فناوری گروهی استفاده از پهپادها هستند که می توانند از ۱۰۰ یا ۲۰۰ پهپاد مختلف به طور همزمان استفاده کند و ارتش ما را هدف قرار دهد.  

کرو نیز هشدار داد که تحقیقات آمریکا در مورد فناوری هواپیماهای بدون سرنشین باید ملاحظه های اخلاقی را نیز در نظر بگیرد، موضوعی که به باور وی دشنان آمریکا به آن بی توجه هستند.