نظر جالب نوه ماندلا درباره رژیم صهیونیستی

«مندلا ماندلا»  نوه « نلسون ماندلا » رهبر فقید کشور آفریقای جنوبی که برای دریافت جایزه خود در هفتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران شرکت کرده است ، امروز (چهارشنبه 12مردادماه) با زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

الهیان ضمن خوش آمدگویی و اظهار خرسندی از اینکه «مندلا ماندلا» برنده جایزه حقوق بشر اسلامی شده اند، بیان داشت: با توجه به سوابق مبارزاتی جنابعالی استحقاق دریافت این جایزه را دارید.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی در مبارزه با رژیم های آپارتاید جهان گفت: نلسون ماندلا رژیم صهیونیستی را معادل آپارتاید می‌دانست و ادبیات‌سازی در عرصه بین‌الملل بر علیه رژیم اشغالگر قدس را مورد تاکید قرار می‌داد.

الهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تقویت همکاری های پارلمانی ایران و آفریقای جنوبی ابراز امیدواری کرد، گروه دوستی پارلمانی میان مجالس دو کشور هر چه زودتر شکل بگیرد.

«مندلا ماندلا» نیز در این دیدار از مهمان نوازی مقامات ایرانی تشکر و قدردانی کرده و روابط ایران و آفریقای جنوبی را محصول عُلقه‌ها و روابط میان بنیان‌گذاران دو کشور دانست.

وی، با معرفی نلسون ماندلا به عنوان یک نماد جهانی برای صلح و آزادی و با اشاره به مبارزات 67 ساله پدربزرگ خویش در راه صلح و آزادی و حقوق بشر افزود: بایستی این میراث را حفظ و آرمان‌مان را ادامه دهیم.

مندلا ماندلا با اشاره به تلاش ها در مجامع بین المللی برای دفاع از آرمان فلسطین افزود: باعث خرسندی است با سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب جنبش عدم تعهد برای دفاع از مظلومان جهان و تضمین آرمان های حقوق بشر و صلح و آزادی همکاری داشته باشیم.

نوه ماندلا در پایان بر توسعه همکاری ها و آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود طرفین تاکید کرد.