هشدار اف‌بی‌آی به افزایش تهدیدها پس از بازرسی عمارت ترامپ

پلیس فدرال آمریکا ( اف‌بی‌آی ) و وزارت امنیت داخلی این کشور (دی‌اچ‌اس) در هشدارای اعلام کردند پس از بازرسی ماموران اف‌بی‌آی از عمارت ترامپ در فلوریدا، شمار تهدید‌های آنلاین علیه مقامات این کشور افزایش یافته است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، این دو نهاد آمریکایی اعلام کردند که پس از ثبت و ضبط ۱۱ دسته اسناد طبقه‌بندی شده از عمارت ترامپ که ۴ مورد آن‌ها با عنوان «فوق محرمانه» دسته‌بندی شده بود، اکنون شمار تهدید‌های آنلاین افزایش یافته که اغلب در «شبکه‌های اجتماعی، فروم‌های وب‌سایتی، شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدئوی و فضای اشتراک‌گذاری عکس» گزارش شده‌اند.

این دو نهاد در بیانیه‌های خود آورده‌اند: «می‌خواهیم مطمئن باشیم که مجریان قانون، دادگاه و پرسنل دولتی از طیف وسیعی از تهدید‌ها و حوادث جنایی و خشونت آمیز آگاه هستند.»

این یادداشت اطلاعات داخلی با مقامات ایالتی، محلی و حزبی در سراسر آمریکا به اشتراک گذاشته شد. گفته می‌شود اف‌بی‌آی و دی‌اچ‌اس شمار بالایی از تهدید‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ثبت کردند که علیه مقامات آمریکایی و نهاد‌ها بود و به طور خاص تهدید قرار دادن بمبی که با نام «بمب کثیف» (dirty bomb)  شناخته می‌شود، مقابل ساختمان اف‌بی‌آی را مطرح می‌کرد.

بمب کثیف نوعی سلاح انفجاری است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکنده کردن مواد پرتوزا و آلایش هسته‌ای محیط استفاده می‌شود.

به تازگی ماموران فدرال آمریکا به خانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، حمله کردند تا اسناد و مدارکی که او نگهداری می‌کند را ثبت کنند.

روز گذشته برادرزاده ترامپ احتمال داد که «جرد کوشنر» داماد ترامپ، جای این اسناد را به اف‌بی‌آی لو داده باشد و گفت: «خیلی سخت است دقیق انتخاب کنیم چه کسی ترامپ را لو داد، اما می‌توانم بگویم جرد کوشنر به پلیس فدرال گفت که به دنبال چه مدارکی باشند و آن را در کجا پیدا کنند. به نظرم از کسی در موقعیت جرد این کار سر می‌زند، نمی‌گویم خود اوست، اما بعید هم نیست.»

هشدار اف‌بی‌آی به افزایش تهدیدها پس از بازرسی عمارت ترامپ

در همین راستا پیش از مری ترامپ، برادر زاده دونالد ترامپ، «مایکل کوهن» وکیل سابق رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز گفته بود: «خبرچین ممکن است یکی از فرزندان رئیس‌جمهور سابق یا داماد او باشد. این عامل قطعا یکی از عوامل حلقه درونی ترامپ است. این ممکن است یکی از فرزندانش یا جرد باشد.»

روزنامه واشنگتن پست پیش‌تر اعلام کرده بود ماموران اف‌بی‌آی به دنبال یافتن اسناد مربوط به سلاح‌های هسته‌ای وارد خانه ترامپ در فلوریدا شدند.