اعتراف خاخام صهیونیست به ظلم تاریخی علیه فلسسطینیان

فایز ابوشماله، تحلیلگر سیاسی فلسطینی که به مدت ده سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد در توئیتی نوشت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هنگام مقایسه هولوکاست با جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان، تمام حقیقت را بیان نکرد با اینکه از بیان سخنانش عذرخواهی کرد.

کسی که تمام حقیقت را پذیرفت و به آن اعتراف کرد، خاخام صهیونیست یوئیل بن نون بود که گفت: ظلم و ستم تاریخی که ما در حق فلسطینی‌ها روا داشته ایم بسیار بیشتر از آن چیزی است که دنیا بر ما تحمیل کرده است". خاخام از سخنان خود نیز عذرخواهی نکرد.

پیشتر عباس در نشست خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: «اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است.» وی از این جنایات رژیم صهیونیستی با عنوان «هلوکاست» یاد کرد.

اولاف شولتس این سخنان محمود عباس را با حالت آزردگی دنبال کرد و سخنگوی وی بلافاصله پس از پاسخ عباس، به نشست خبری پایان داد و گفت: شولتس از اظهارات عباس خشمگین شده است.

اعتراف خاخام صهیونیست به ظلم تاریخی علیه فلسسطینیان

 شولتس پیش از این نیز از اظهارات رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که رژیم صهیونیستی را رژیم آپارتاید خواند انتقاده کرده و گفته بود: به صراحت بگویم که واژه آپارتاید را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم که این کلمه در توصیف شرایط درست باشد.