فرمانده صهیونیست: باید آماده جنگ گسترده باشیم

«عاموس یادلین» ژنرال فرماندهی نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در مقاله‌‌ای نوشت که این رژیم باید آماده درگیری نظامی گسترده با حزب‌الله باشد.

به نوشته شهاب نیوز، او در این باره به تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص هدف قرار دادن تأسیسات و میادین گازی رژیم صهیونیستی در بستر دریای مدیترانه، گفت که باید مقامات تل آویو تلاش خود را برای ممانعت از درگیری انجام دهند.

«عاموس یادلین» در ادامه اذعان کرد تهدیدات حزب‌الله، تو خالی نیست و از پس این تهدیدات باید منتظر اقدامات عملی باشیم. او در این باره به ارسال سه پهپاد به سمت میادین گازی «کاریش» و تحرکات حزب‌الله در مرز با فلسطین اشغالی اشاره کرد.

در این راستا «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز در مصاحبه با رادیو اسرائیل در ادامه در خصوص اختلافات با لبنان بر سر ترسیم مرزهای آبی بدون اشاره به شکست‌های تل‌آویو از حزب‌الله لبنان تهدید کرد: «وضعیت تنش با حزب الله لبنان ممکن است به یک نبرد تبدیل شود. امیدوارم مجبور نباشیم وارد جنگ با لبنان شویم، زیرا این یک تراژدی برای کشور لبنان و شهروندان آن خواهد بود».

بنی گانتز در عین حال در خصوص آینده تنش‌ها میان بیروت و تل‌آویو در خصوص سکوهای گازی و حفاری‌ها افزود: «من معتقدم که در آینده یک سکو در سمت ما و یک سکو در سمت لبنان وجود خواهد داشت».

امروز همچنین کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

کانال چهار تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز دیروز (یکشنبه) ادعا کرد، این رژیم از طریق میانجی‌ها پیشنهادی جدید به لبنان به منظور حل بحران ترسیم مرزهای دریایی مورد منازعه میان دو طرف ارائه کرده است.

در این گزارش آمده، با این حال رژیم صهیونیستی به میانجی‌ها تاکید کرده که از مسأله دکل حفاری که اخیرا در میدانی نفتی-گازی کاریش نصب کرده، کوتاه نخواهد امد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم آبی لبنان و حفاری و استخراج گاز از این منطقه، موجب تنش میان بیروت و تل آویو شده و حزب الله لبنان نیز تأکید کرده است که از حقوق مردم لبنان دفاع خواهد کرد.

فرمانده صهیونیست: باید آماده جنگ گسترده باشیم

در این میان شرایط در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی متشنج شده است. در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی با نام «کاریش» خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده است که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

منطقه دریایی مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی ۸۶۰ کیلومتر مربع و سرشار از نفت و گاز است. در حال حاضر مذاکرات غیرمستقیم میان این دو به میانجی‌گری «عاموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا و نیز نظارت سازمان ملل در حال برگزاری است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود (۲۸ مرداد) گفت: اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه که دولت لبنان مطالبه کرده اعطا کند در آن صورت ما نیز به سمت آرام‌سازی می‌رویم اما اگر مطالبات دولت را پاسخ ندهد، ما نیز به سمت تشدید (مقابله با رژیم صهیونیستی) پیش می‌رویم؛ چشم‌ها باید به میدان کاریش و مرزهای لبنان و میانجی آمریکایی باشد که تاکنون نیز وقت تلف کرده و زمان نیز تنگ است.