کودکان کار، طعمه سوءاستفاده شرکتی آمریکایی

وزارت کار آمریکا (DOL) گزارش داد: پرونده‌ای جاری در دادگاه فدرال آمریکا نشان می‌‎دهد  یک سازنده قطعات خودرو و تامین کننده شرکت هیوندای موتور وابسته به کره جنوبی را به نقض قوانین فدرال کار کودکان در کارخانه شعبه «آلاباما» متهم کرد.

 

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کار  آمریکا گفت: این شعبه در آلاباما یکی از شرکت‌های تابعه کره جنوبی است که کارگران زیر سن قانونی را در کارخانه «الکساندر سیتی» خود در آلاباما استخدام کرده است.

این وزارتخانه در شکایتی شش صفحه‌ای نوشت: «این کارخانه از ماه نوامبرمکرر مقررات کار را با به کارگیری ظالمانه کودکان و کودکان زیر ۱۶ سال نقض کرده است.»

این کارخانه در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «کودکان در کارخانه کار می‌کردند که چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و سایر قطعات را برای شرکت‌هایی از جمله هیوندای و زیرمجموعه کیا می‌سازد. این کودکان را یک شرکت استخدام نیروی خارجی آورده بود.»

کشف کودکان کارگر در دومین تامین کننده هیوندای نشان دهنده بررسی گسترده‌تر رویه‌های کار در زنجیره تامین این خودروساز در آمریکا است. شرکت هیوندای بعد از کشف این ماجرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد روش‌های استخدام غیرقانونی در هیچ یک از نهاد‌های هیوندای را تحمل نمی‌کند.

کودکان کار، طعمه سوءاستفاده شرکتی آمریکایی

با وجود ادعاهایی مبنی بر ساختار‌های بین المللی حمایت از حقوق بشر در غرب که همواره خود را جزء حامیان انحصاری حقوق بشر در جهان معرفی می‌کند، کشورهای غربی با رویکردی تبعیض آمیز، دوگانه، غیر مستقل و غیرمنصفانه و با عملکردی متناقض، سابقه سیاه و تلخی از خود برجای گذاشته اند.