به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه خبری صحافه نیوز، در حالیکه اکثر رسانههای مصری و بین المللی در روز اعلام حکم حسنی مبارک و همدستانش به اتهام دست داشتن در کشتار تظاهراتکنندگان مصری در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه مصر چشم به دهان قاضی "احمد رفعت"، رئیس دادگاه دوخته بودند تا حکم دادگاه را بشنوند، برخی رسانهها بر موضوع دیگری تمرکز کرده بودند.



شماری از رسانه‌های بین المللی نگاه خود را به ساعتی دوخته بودند که بر دست مبارک مشاهده می‌شد. مارک ساعت Blancpain و از جمله ساعت‌های بسیار گران‌قیمت سوئیسی بود که برای خرید مدلی که در دست رئیس جمهوری مخلوع مصر مشاهده می‌شد، یعنی مدل Blancpain ۵۰ Fathoms ۵۰۸۵F - ۳۶۳۰-۵۲ می‌بایست مبلغ ۲۵ هزار ۶۰۰ دلار پرداخت می‌شد.



نکته مورد تاکید این منابع خبری این بود که آیا پس از سرنگونی حسنی مبارک، شورای عالی نظامی مصر به عنوان اداره کننده امور کشور در دوره انتقالی مصر و مسئول رسیدگی به مفاسد مالی مبارک و خاندانش چه اقدامی در این‌باره به عمل آورده است؟

از سوی دیگر روزنامه " تایمز " فاش کرد که مبارک این ساعت را پس از دچار شدن به افسردگی پس از سرنگونی از تاج و تخت خود به دنبال انقلاب ۲۵ ژانویه از پزشکان خود درخواست کرده و از آنها خواسته بود این ساعت را که باید خاطرات زیادی با آن داشته باشد، برایش بیاورند.

همچنین منابع آگاه میگویند که شورای عالی نظامی مصر که پس از پیروزی انقلاب مصر توسط حسنی مبارک مکلف به اداره امور کشور شد، به مبارک هواپیمایی را تقدیم و پیشکش کرد تا با آن به مدت یک هفته هرجا که بخواهد سفر کند.