تلاش سیا برای جاسوسی از ترکیه به بهانه تحریم‌های ضد روسیه

این روزنامه دریافته است که رئیس دفتر سازمان سیا در ترکیه ظاهراً با کارمندان رده بالای یک شرکت ساختمانی تماس گرفته و خواسته که در مورد معاملات و سایر جزئیات محرمانه خریدهای املاک و مستغلات مرتبط با اشخاص حقیقی یا حقوقی روس پرس وجو کند.

بر اساس این گزارش، این افسر سازمان سیا به بهانه نظارت بر تحریم‌های ضد روسیه که از سوی آمریکا اعمال شده با این بازرگانان مصاحبه کرده و علاقه مند بود که تعداد دقیق "خانه‌های فروخته شده به روس‌ها"، مجاری و ارز مورد استفاده برای معاملات و مشخص شدن نقدی یا بانکی انجام شدن پرداخت‌ها را بداند.

این رسانه ترکیه ای به نمونه دیگری از "مداخله در اموری خارج از وظیفه آنها(مقامات آمریکا)" اشاره کرد و آن نامه‌ای بود که طبق گزارش‌ها از سوی والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا به انجمن صنعت و تجارت ترکیه در ۲۲ اوت ارسال شد.

تلاش سیا برای جاسوسی از ترکیه به بهانه تحریم‌های ضد روسیه

به گفته این رسانه، آدیمو تهدید کرده بود تحریم‌هایی را علیه اعضای انجمن تجارت و صنعت ترکیه (TUSIAD ) که در تجارت با روسیه دست دارند، اعمال خواهد کرد. این انجمن این نامه را بدون افشای محتوای آن تایید و اشاره کرد که آن را با وزارت خارجه و دارایی ترکیه به اشتراک گذاشته است.