به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، مساله پيگرد قانوني نيکلا سارکوزي درست چند روز پس از پايان يافتن مصونيت قضايي وي به عنوان رئيس جمهوري فرانسه مطرح ميشود.

یکی از وکلای قربانیان فرانسوی در بمب گذاری کراچی پاکستان در سال ۲۰۰۲ میلادی، روز دوشنبه با تنظیم کیفرخواست علیه سارکوزی در دادگاهی در پاریس، تحقیقاتی که گفته می‌‌شود پرونده فساد مالی و تخلفات مالی حزب وی را در بر می‌گیرد، خواستار شد.

بازرسان رسیدگی به این پرونده به نام " پرونده کراچی " سرگرم بررسی این موضوع هستند که آیا رشوه‌ای که در دهه ۱۹۹۰ میلادی بابت تضمین فروش زیردریایی‌ها " آگوستا " به پاکستان دریافت شده بود، برای انتخابات ریاست جمهوری ناکام ادوارد بلادور نخست وزیر وقت در سال ۱۹۹۵ هزینه شد یا نه. سارکوزی در آن زمان سخنگوی ستاد تبلیغاتی بلادور و وزیر بودجه فرانسه بود.

بازرسان همچنین سرگرم تحقیقات درباره این موضوع هستند که آیا بمب گذاری در کراچی در اقدامی تلافی جویانه به تصمیم پاریس در توقف پرداخت حق کمیسیون فروش این زیردریایی‌های بوده است یا خیر.

در انفجار خودروی بمب گذاری شده در کراچی ۱۵ نفر و عمدتا پیمان‌کاران دفاعی فرانسوی کشته شدند.

مصونیت قضایی سارکوزی به طور رسمی جمعه شب پایان یافت. مطابق با قانون اساسی فرانسه رئیس جمهوری از ادای شهادت و پیگرد قضایی تا یک ماه پس از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش مصون است.

سارکوزي که ماه گذشته براي بار دوم در انتخابات رياست جمهوري شرکت کرده بود، در اين انتخابات شکست خورد. فرانسوا اولاند رهبر حزب سوسياليست فرانسه در این انتخابات پیروز شد.