فقر تنها میراث حضور آمریکا در افغانستان بود

ملامحمد حسن آخند، نخست‌وزیر دولت موقت طالبان طی سخنانی در مراسم سالگرد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان گفت: زمان خروج نیروهای خارجی تمام تاسیسات و زیرساخت های افغانستان از بین برده شده بود. 

وی که در پایگاه نظامی بگرام سخنرانی می‌کرد، افزود: «اما با آمدن امارت اسلامی قتل و بمباران پایان یافته و امنیت در نقاط مختلف کشور تامین شده است.»

نخست‌وزیر طالبان در ادامه گفت: « زمانی که نیروهای خارجی‌ از افغانستان خارج شدند همه چیز را با خودشان بردند و بر افغانستان محدودیت‌ها وضع کردند که سبب غربت و فقر در کشور شد.»

وی تاکید کرد: «فشار و تحریم‌‌ هیچگاه نتیجه‌ نداده، اما راه تفاهم، هماهنگی و برادری نتیجه می‌دهد.»

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز به‌مناسبت نخستین سالگرد خروج آمریکا از افغانستان، گفته است که جامعه بین‌المللی سیاست معقول را در برابر افغانستان انتخاب کند.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای، خروج نیروهای خارجی را «پیروزی بزرگ» برای این گروه خوانده و گفته «مهم این است که ارزش و اهمیت این پیروزی را درک کنیم».

فقر تنها میراث حضور آمریکا در افغانستان بود

مجاهد نوشته است: «از فرصت‌های این فتح بزرگ استفاده کنیم و برای تقویت، نظم و پیشرفت نظام، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نموده و یک نظام اسلامی کاملا قوی و مستحکم را حاکم نماییم.»