ماری جوانا درمانی صهیونیستها

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی طرحی جامع برای دادن مجوز صدور نسخه برای درمان پزشکی با استفاده از ماری جوانا برای پزشکان متخصص در حوزه بهداشت عمومی ارائه داده و خواهان تصویب این طرح در کِنِست شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، جزییات این طرح و اسناد مربوط به آن تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ برای اظهار نظر عموم منتشر می شود و پس از بررسی دیدگاهها، طرح نهایی برای تصویب به وزیر بهداشت و سپس به کِنِست ارائه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: پیش نویسی که برای نظرسنجی عمومی منتشر می‌شود، مطابق توصیه‌های کمیته بهداشت و مواضع نهادهای حرفه‌ای در وزارت بهداشت و نظام سلامت اسراییل (رژیم صهیونیستی) تدوین شده است.

بنابر این گزارش، انتظار می‌رود که طرح پیشنهادی ضمن حفظ تاکیدات بهداشتی و پزشکی مدنظر متخصصان، وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و درمان، به بیماران از افتادن به روند بوروکراتیک کمک کند.

براساس این بیانیه، حدودا ۱۱۴هزار بیمار در اسراییل (سرزمین های اشغالی) دارای مجوز برای دریافت درمان دارویی با استفاده از ماری جوانا هستند؛ با وجود اینکه کارایی ماری جوانا به عنوان دارو هنوز به رسمیت شناخته نشده ولی گفته می شود که این ماده مخدر برای برخی موارد پزشکی و برای کاهش درد بیماران می تواند موثر باشد.

ماری جوانا درمانی صهیونیستها

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، در حال حاضر بیماران نیازمند ماری جوانا درمانی، ملزم به اخذ مجوز از دولت تل آویو در این راستا هستند، ولی فرایند بوروکراتیک و محدود بودن تعدادپزشکان دارای مجوز فعالیت در این زمینه (در سرزمین های اشغالی) مشکل ساز است، لذا بسیاری از بیماران به پزشکان خصوصی مراجعه و هزینه های زیادی را به عنوان بخشی از فرآیند صدور مجوز پرداخت می کنند.