اظهارات پلیس عراق درباره امنیت زائران اربعین

«انور عباس» رئیس پلیس فدرال عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که یگانهای پلیس، تلاش زیادی برای اجرای طرح امنیتی مشترک به منطور تأمین امنیت زیارت اربعین انجام داده‌اند.

عباس به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: رئیس پلیس فدرال در استان نجف اشرف حضور دارد تا بر اجرای طرح امنیتی، مستقیما نظارت کند. نیروهای پلیس نیز به صورت گسترده در استان نجف، مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس، امنیت مسیرهای زائران به سمت کربلا را تأمین می‌کنند، خاطر نشان کرد: لشکرهای اول و دوم پلیس، هم در اطراف الکرخ و الرصافه در استان بغداد مستقر هستند تا امنیت مسیرهای این استان را تأمین کنند.

اظهارات پلیس عراق درباره امنیت زائران اربعین

این مقام عراقی با اشاره به هماهنگی بالای نیروهای پلیس و سایر نیروهای امنیتی عراق، خاطر نشان کرد: طرح امنیتی، به صورت روان و بدون هیچ نقصی در حال اجراست. پلیس هم خدمات انسانی و پزشکی ارائه می‌دهد.

عباس با بیان اینکه پلیس فدرال چند اکیپ پزشکی را در مسیرهای زائان در استانهای بغداد، نجف اشرف و کربلای معلی مستقر کرده است، تأکید کرد، تمامی تمهیدات امنیتی و خدماتی برای استقبال از زائران اندیشده شده است و در جریان این مراسم، خدمات انسانی و پزشکی به آنان ارائه خواهد شد.

در همین ارتباط،  علاء الدین القیسی سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق امروز دوشنبه خبر داد که دو میلیون و ۶۴۲ هزار زائر برای برگزاری مراسم اربعین وارد خاک عراق شده‌اند.

القیسی گفت که روند ورود همه زائران، بسیار روان است و بدون هیچ گونه مانعی در حال انجام است و سازمان گذرگاه‌های مرزی به صورت کامل بر ورود آنان نظارت دارد.

وی با اشاره به نظارت شخص رئیس این سازمان بر هدایت زائران به سمت کربلا، تصریح کرد: پلیس گمرک و دفاتر گذرنامه نقش مهمی در گذرگاهها دارند و سرویسهای امنیتی هم در آماده‌باش کامل هستند.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق شنبه  هفته جاری تاکید کرد که تمامی زائران مشمول بازرسی و مهر گذرنامه می‌شوند و هیچ زائری بدون سند رسمی مورد تایید سامانه گذرنامه اجازه تردد ندارد.

«عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی گفت: سازوکار ورود زائران به عراق از طریق گذرگاه‌های مرزی در قالب طرح عالی امنیتی به ریاست وزیر کشور  تصویب شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روال ورود زائران به عراق به صورت بازرسی کلیه  زائران و همچنین مهر پاسپورت‌ها پیش می‌رود و هیچ زائری مجاز به تردد نیست مگر با سند رسمی تایید شده که وارد سیستم گذرنامه عراق می‌شود و سپس کار گروه بندی آنها به استان کربلای معلی انجام می‌شود.