انگلیس در آستانه بزرگترین اعتصاب یک دهه اخیر

با اعتصاب بخش ریلی انگلیس امروز (شنبه) این کشور شاهد توقف اغلب قطارها و بزرگترین اعتصاب در بخش حمل و نقل در یک دهه گذشته خواهد بود.

به گزارش گاردین، با همراهی اتحادیه‌هایی که برای اولین بار حضور دارند، قطاری در بسیاری از مناطق حرکت نخواهد کرد و هیچ سرویس مستقیمی در برخی از مسیر‌های بین شهری لندن به بیرمنگام، منچستر و ادینبورگ ارائه نخواهد شد.

گفته می‌شود امروز تنها ۱۱ درصد از خدمات در بخش ریلی انگلیس فعال خواهد بود و اعتصاب امروز از اعتصاب‌های پیشین در سال جاری به مراتب فراگیرتر خواهد بود.

پیش از این برای ماه گذشته میلادی نیز اعتصابی برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل مرگ ملکه الیزابت لغو شد.

هفته گذشته هم منابع خبری به نقل از اتحادیه کارگران بخش ارتباطات انگلیس اعلام کردند کارکنان شرکت پست سلطنتی این کشور (Royal Mail) به دلیل اعتراض کارکنان آن به حقوق و شرایط کاری در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) به مدت ۱۹ روز اعتصاب خواهند کرد.

انگلیس در آستانه بزرگترین اعتصاب یک دهه اخیر

«اتحادیه کارگران بخش ارتباطات انگلیس» اصلی‌ترین اتحادیه صنفی برای پیگیری مطالبات کارکنان بخش ارتباطات در انگلیس بوده و کارمندان شرکت پست این کشور را نیز نمایندگی می‌کند.

افزایش کم‌سابقه هزینه‌های زندگی در انگلیس و رسیدن تورم به بالاترین میزان در چهل سال اخیر موجب شده بسیاری از کارکنان خدمات عمومی از جمله حمل و نقل ریلی، پست، معلمان، کارکنان بخش بهداشت و درمان و وکلای مدافع دادگستری و کارکنان شماری از بنادر انگلیس دست به اعتصاب بزنند.