اختلال در تردد قطارها در آلمان به دلیل خرابکاری

اختلال‌های گسترده در تردد قطارها در شمال آلمان به گفته مقامات این کشور به دلیل خرابکاری بوده است.

رسانه‌های مختلف به نقل از دویچه بان گزارش دادند که مقامات امنیتی مسئول، تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

در شمال آلمان صبح روز شنبه هیچ قطار راه دوری وجود نداشت. همچنان اختلالاتی در حرکت قطارها ایجاد شد.

تقریباً تمام تردد قطارها در نیدرزاکسن، برمن، هامبورگ و شلزویگ-هولشتاین صبح شنبه متوقف شده بود . قطارهای مسافت طولانی از برلین به نوردراین-وستفالن و از آنجا به سمت جنوب نیز تحت تأثیر قرار گرفتند . بسیاری از مسافران به دلیل اختلال در ایستگاه‌های قطار سرگردان شدند. ارتباطات خارج از کشور نیز در مواردی قطع شد.

چند رسانه و خبرگزاری به نقل از سخنگوی دویچه بان خبر دادند که خرابی‌های بزرگ در تردد قطارها در شمال آلمان به دلیل خرابکاری است. سخنگوی راه‌آهن آلمان روز شنبه گفت: به دلیل خرابکاری در کابل‌ها که برای تردد قطار ضروری است، دویچه بان مجبور شد صبح روز شنبه تقریباً سه ساعت تردد قطارها را در شمال متوقف کند.

به گفته پلیس فدرال آلمان، اختلالات قابل توجه در ترافیک ریلی به دلیل تأثیرات خارجی است. سخنگوی اداره پلیس فدرال برلین به خبرگزاری آلمان گفت: ما یک صحنه جرم در برلین-هونشونهاوزن داریم . یکی دیگر در نوردراین-وستفالن است. به گفته وی بررسی‌ها با سرعت تمام در همه جهات انجام خواهد شد. این سخنگو گفت: در حال حاضر، می توان تأثیر خارجی هدفمند بر کابل دویچه بان را فرض کرد.

اختلال در تردد قطارها در آلمان به دلیل خرابکاری

فولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل فدرال آلمان، پیشتر گفته بود که این اختلالات به دلیل خرابکاری در دو مکان بوده است. به گفته وی کابل‌هایی که برای تردد قطار ضروری هستند، عمدا قطع شدند. با این حال، دلایل این جنایت و خرابکاری هنوز مشخص نیست.

به گزارش دویچه بان، نقص فنی برطرف شده است، اما همچنان اختلالاتی در تردد ریلی وجود دارد. لغو و تأخیر قطار و توقف‌هایی انتظار می رود.