درخواست آمریکا از شهروندان خود در کی‌یف

سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی حاضر در کی یف خواسته است تا خاک اوکراین را پس از حملات اوایل روز دوشنبه روسیه به کی یف ترک کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا در کی یف آمده است: «حملات مستمر روسیه در اوکراین تهدیدی مستقیم برای غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی است. سفارت از شهروندان آمریکایی می‌خواهد در مکان‌های خود پناه بگیرند و با استفاده از گزینه‌های حمل و نقل زمینی در دسترس، در صورت ایمن بودن، اوکراین را ترک کنند.»

سفارت آمریکا در کی یف در حالی حملات روسیه را تهدیدی برای غیر نظامیان عنوان کرده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز حملات به شهرهای اوکراین را «حملاتی با دقت بالا» عنوان کرد که تاسیسات نظامی، ارتباطات و انرژی را هدف قرار می‌دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در پی حملات نیروهای روسیه، بر سر برگزاری نشست فوری گروه هفت (G۷) توافق کردند.

رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در سخنانی انفجار تانکر سوخت و آتش‌سوزی روی پل کریمه روسیه را که باعث فروریختن بخش جاده‌ای و ریلی آن شد، حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های حیاتی روسیه توصیف کرد و نسبت به واکنش تلافی جویانه هشدار داد.

کی‌یف، پایتخت اوکراین پس از چندین ماه آرامش درپی هدف قرار دادن پل کریمه، امروز دوشنبه دوباره از سوی روسیه مورد هدف قرار گرفت و این شهر و مناطق اطراف آن شاهد انفجارها و حملات هوایی متعدد بود که با واکنش‌های مقامات غربی نیز روبرو شد.