چین از شهروندان خود خواست اوکراین را ترک کنند

نشریه گلوبال تایمز به نقل از بیانیه وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از شهروندان خود در اوکراین خواسته تا این کشور را ترک کنند.

بنابر این بیانیه وزارت خارجه و سفارت چین در اوکراین از شهروندان خود خواستند تا از اوکراین بیرون بروند و اعلام کردند سفارت می‌تواند در این راه به شهروندان کمک کند.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در همین راستا اعلام کرد: «پکن امیدوار است با توجه به حملاتی که زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داده است، تنش در اوکراین به سرعت کاهش یابد.»

پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام شد که حملات روسیه به اوکراین ادامه دارد و پهپاد‌های انتحاری، منطقه کی‌یف را هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، بار دیگر خواستار تقویت دفاع هوایی به واسطه کمک متحدان غربی شده است.

چین از شهروندان خود خواست اوکراین را ترک کنند

در همین راستا کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه دستور داد تا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر به اوکراین سلاح ارسال شود.

کاخ سفید مشخص نکرد که آخرین موارد ارسالی شامل چه چیزهایی خواهد بود، فقط اعلام کرد که این یک کاهش دیگر از «خدمات دفاعی» پنتاگون است. اما اندکی بعد پنتاگون توضیح داد که بسته کمکی شامل مقدار نامشخصی از «مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا هیمارس (HIMARS)»، هزاران گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و بیش از ۲۰۰ هاموی اضافی خواهد بود.