رقابت پایاپای اردوگاه نتانیاهو و لاپید در نظرسنجیها

این نظرسنجی که توسط شبکه تلویوزیون "کان" رژیم صهیونیستی انجام شده و نتایج آن امروز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۱ کرسی را به دست خواهد آورد و همچنان بزرگترین حزب این رژیم است؛ در حالیکه حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی ۲۴ کرسی را به دست می آورد.

براساس این نظر سنجی،  ائتلاف حزب "صهیونیسم دینی" با حزب "قدرت یهود" که ریاست آن را "ایتمار بن غفیر" تندرو برعهده دارد،  ۱۳ کرسی را به دست خواهد آورد و به این صورت، در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت؛ هرچند نسبت به نظرسنجی قبلی یک کرسی را از دست داده است.  اما حزب «اردوگاه عمومی» به رهبری «بنی گانتس» وزیر جنگ کنونی با کاهش کرسی های خود نسبت به نظرسنجی های قبلی، ۱۲ کرسی خود را از آن خود خواهد کرد.

جنبش افراطی ارتدوکس «شاس» به رهبری «ارییه درعی» ۹ کرسی به دست خواهد آورد و در مقایسه حزب افراطی "یهودت هتواره" اشکنازی که ۷ کرسی به دست می آورد، از قدرت بیشتری برخوردار می شود.

رقابت پایاپای اردوگاه نتانیاهو و لاپید در نظرسنجیها

در مجموع، این نظرسنجی نشان می دهد که اردوگاه نتانیاهو ۶۰ کرسی را کسب خواهد کرد و این درحالی است که حداقل به ۶۱ کرسی نیاز دارد تا بتواند کابینه ای شکننده تشکیل دهد. در مقابل، اردوگاه لاپید ۵۶ کرسی را کسب خواهد کرد.  در حال حاضر چنانچه لیکود بر حسب ادعاهایش بتواند رای دهندگان سنتی را که در انتخابات گذشته شرکت نکردند، به شرکت در انتخابات ترغیب کند، اردوگاه نتانیاهو در آخرین هفته کارزار انتخاباتی این فرصت را خواهد داشت که یک رای مورد نیاز و نه بیشتر را به دست آورد.  

این درحالی است که جمعیت رای دهندگان در جامعه فلسطینی در داخل سرزمین های اشغالی برای جلوگیری از دستیابی لیکود به اکثریت ۶۱ کرسی تعیین کننده خواهند بود.