تاکید آل خلیفه بر حفظ رابطه با تل آویو پس از روی کار آمدن نتانیاهو

خالد بن احمد آل خلیفه ، مشاور دیپلماتیک پادشاه بحرین ، دیروز شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ما به توافقات ابراهیم پایبند خواهیم بود و انتظار داریم که به همان شیوه قبل به مشارکت با تل آویو ادامه دهیم.

به گزارش رویترز، مشاور دیپلماتیک پادشاه بحرین پیروزی نتانیاهو را «طبیعی و همواره مورد انتظار» دانست و افزود: توافقی با اسرائیل داریم که بخشی از توافقنامه‌های ابراهیم است. به توافقمان متعهد خواهیم بود و انتظار داریم که به همان منوال ادامه یابد و به ساختن شراکتمان ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون رویکرد چند جانبه به امنیت در منطقه که شامل اسرائیل می‌شود، اظهار کرد: «می خواهیم الگو باشیم و با همدیگر موفق شویم و با همه تهدید‌ها مقابله کنیم».

مقامات اسرائیل و بحرین ماه گذشته اعلام کردند که دو طرف در حال مذاکره درباره توافقنامه تجارت آزاد هستند که امیدوارند تا قبل از پایان سال به نتیجه برسند.

تاکید آل خلیفه بر حفظ رابطه با تل آویو پس از روی کار آمدن نتانیاهو

بحرین از جمله کشور‌هایی است که در تابستان ۲۰۲۰ به قطار عادی سازی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی پیوست. بحرین تنها ۲۹ روز پس از عادی سازی روابط امارات با تل آویو به جمع خیانتکاران به آرمان فلسطین پیوست. اما قطار عادی سازی رژیم صهیونیستی بر خلاف پیش بینی‌ها چندان موفق نشد و به سرعت زمین گیر شد.