کاردار سوئیس در ترکیه احضار شد

تانژو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه به رغم هشدار‌های مکرر به سفارت سوئیس در آنکارا و مقامات وزارت امور خارجه سوئیس، طرفداران گروه پ ک ک از مدت‌ها پیش به ویژه در حوالی ساختمان‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در سوئیس به اقدامات تبلیغاتی و تظاهرات ادامه می‌دهند، گفت: با ادامه سهل انگاری‌های مقامات سوئیس، طرفداران گروه پ ک ک اخیرا با توسل به زور وارد ساختمان سازمان بهداشت جهانی شدند.

وی افزود: در پی آن با احضار کاردار موقت سفارت سوئیس در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه، مراتب اعتراض شدید ترکیه به وی اعلام شد.

بیلگیچ خاطر نشان کرد: مقامات سفارت ترکیه در سوئیس نیز مراتب اعتراض شدید ترکیه را به مقامات این کشور اعلام کردند.

کاردار سوئیس در ترکیه احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به ترور کارکنان سفارت ترکیه در سوئیس به دست عناصر گروه تروریستی آسالا (ارتش آزادیبخش ارامنه) در سال‌های گذشته، افزود: ممانعت از فعالیت و اقدامات تبلیغاتی گروه پ ک ک در سوئیس، انتظار به حق کشور ما و شهروندان ترکیه‌ای مقیم سوئیس است. انتظار داریم سوئیس به مسئولیت هایش بر اساس موازین حقوق بین الملل عمل کند، مانع اقدامات تبلیغاتی گروه تروریستی پ ک ک شود و از مبارزه بین المللی با تروریسم حمایت کند.

آنکارا عملیات نظامی قفل پنجه را از ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) به بهانه تعقیب و ریشه کنی اعضای پ ک ک در مناطق زاپ، آواشین، باسیان و .. واقع در عمق شمال عراق آغاز کرده است.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار ویدئویی اعلام کرد در این عملیات نظامی، یگان‌های های کماندویی و نیرو‌های ویژه ارتش ترکیه با پشتیبانی جنگنده ها، پهپادها، بالگرد‌های تهاجمی و توپخانه شرکت دارند.