لاپید: به اف بی آی اجازه تحقیقات در خصوص قتل ابوعاقله را نخواهم داد

لاپید در صفحه شخصی خود در توئیتر مدعی شد: ارزش‌های اخلاقی سربازان اسرائیلی و فرماندهان آنها، حمایت از اسرائیل است.

 

وی افزود: هرگز هیچ تحقیقی در خصوص سربازان ارتش اسرائیل از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا یا هرگونه نهاد و کشوری خارجی صرف نظر از میزان دوستی این کشور انجام نخواهد شد.

لاپید گفت: هرگز سربازانمان را در برابر تحقیقات [کشوری] خارجی تنها نخواهیم گذاشت و اعتراض شدید خود را در سطوح مناسب به آمریکایی‌ها اعلام کردیم.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در اقدامی کاملا غافلگیرانه به همتای صهیونیستی اعلام کرد که دفتر تحقیقات پلیس فدرال ایالات متحده تصمیم به این گرفته که در خصوص کشته شدن ابوعاقله تحقیقاتی را آغاز کند.

پس از آن بود که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این تصمیم آمریکا را به "اشتباه فاحش" یاد کرد.

وی گفت که اسرائیل هرگز با هیچ تحقیقات خارجی همکاری نخواهد کرد.

گانتس افزود: پس از انجام تحقیقات حرفه ای و مستقلی که اسرائیل به امریکایی‌ها ارائه کرده بود، تل آویو [دوباره] این کار را انجام نخواهد داد.

لاپید: به اف بی آی اجازه تحقیقات در خصوص قتل ابوعاقله را نخواهم داد

نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر اردیبهشت سال جاری در حمله به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعاقله؛ خبرنگار شبکه الجزیره قطر را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری کشتند.

کشته شدن ابوعاقله نکته تازه‌ای در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار خبرنگاران و روزنامه‌نگارا نیست، براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، این رژیم از سال ۲۰۰۰ و آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین تاکنون ۴۵ روزنامه‌نگار را کشته که با سکوت و همراهی جامعه جهانی همراه بوده است.