به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، ۳ گزارشگر آسوشيتد پرس که دو هفته را با شورشيان در شمال سوريه گذراندند، دريافتند که شبه نظاميان مخالف دولت از زندانيان خود به عنوان بمبگذاران بيخبر استفاده ميکنند؛ به اين ترتيب که خودروهاي حامل زندانيان را بمب گذاري کرده و مواد منفجره را در ايستهاي بازرسي ارتش منفجر ميکنند.

ابن گزارشگران گفتند با گروه شورشی که تجهیزات سنگین نظامی مانند اسلحه‌های ضد هوایی، یک تانک و تعدادی موشک ضد تانک داشتند، ارتباط برقرار کردند.

این گروه که خود را " شاهین‌های دمشق " می‌نامد، می گوید تسلیحات را با کمک‌های مالی کسانی‎که آنان را " بازرگانان محترم " نامیده، تهیه می‌کند. از سوی دیگر نشانه‌هایی نیز وجود دارد که بخشی از کمک‌های مالی از سوی مهاجران سوری و اعراب، به دست آن‌ها می‌رسد.

بر اساس این گزارش، شنیده شده احمد عیسی الشیخ، فرمانده این گروه مسلح " از طریق تماس تلفنی از یک گروه در بحرین تشکر می‌کرد. "

شبه نظامیان برای گرفتن دست کم ۲۵ دلار حقوق ماهیانه کمک کافی دریافت می‌کنند. در اوایل ماه آوریل گروهی که " دوستان سوریه " نامیده می‌شود و متشکل از کشورهای ترکیه، قطر و عربستان سعودی است به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی به شورشیان سوریه متعهد شد.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌هایی است که طی آن افراد بیشماری از جمله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

غرب و مخالفان، دمشق را به کشتار معترضان متهم ميکنند اما دولت سوريه، خرابکاران و گروههاي تروريستي مسلح را عامل اصلي ناآرامي ميداند و تاکيد دارد اين ناآرامي از خارج از اين کشور هدايت ميشود.