مذاکرات صلح اوکراین نباید پوششی برای تجدید قوای روسیه شود

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس به شبکه اسکای نیوز گفت: گرچه لندن می‌خواهد تا دیر نشده شاهد مذاکرات صلح باشد اما اوکراین باید پارامترهای هرگونه مذاکراتی را که قرار است برگزار شود، تعیین کند.

وی افزود: هرگونه مذاکره‌ای باید واقعی و معنادار باشد. این مذاکرات نمی‌توانند پوششی برای تسلیح مجدد روسیه و جذب بیشتر نیرو باشند.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: حقیقتا هیچ نشانه‌ای از جانب روسیه که به من اطمینان دهد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور با حسن نیت وارد مذاکرات می‌شود، نمی‌بینم. لفاظی‌ها همچنان بسیار خصمانه هستند.

این در حالیست که یک مقام سابق پنتاگون گفته است که اوکراین ماه مارس برای توافق با روسیه آماده بود اما انگلیس مانع‌تراشی کرد.

مذاکرات صلح اوکراین نباید پوششی برای تجدید قوای روسیه شود

داگلاس مک‌گرگور، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه‌ای، انگلیس را مسئول توقف ناگهانی مذاکرات صلح کی‌یف - مسکو دانست. او گفت: ما اسنادی داریم که نشان می‌دهند زلنسکی اواخر مارس سال جاری میلادی گفته بود "ما می‌توانیم با سازش کنار بیاییم" و هنگامی که این سخنان به گوش واشنگتن و لندن رسید، برخی خشمگین شدند. بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس نماینده منافع واشنگتن بود و گفت "مطمئنا نه، ما تا پایان تلخ این جنگ از شما حمایت خواهیم کرد. شما باید موضع خود را حفظ کنید و برای هر وجب از خاک اوکراین مبارزه کنید".