آژیر حمله موشکی در پایتخت اوکراین به صدا درآمد

رسانه‌های اوکراین از شنیدن چند انفجار و  فعال‌شدن آژیر حمله موشکی و هوایی در مناطق مختلف شهر کی‌یف خبر می‌دهند. 

به نوشته رویترز «ویتالی کلیچکو»، شهردار کی‌یف مدعی شد که پدافند هوایی این کشور امروز صبح ۱۰ پهپاد ایرانی را هدف قرار دادند. رویترز اعلام کرده که نمی‌تواند مستقلا این اطلاعات شهردار کی‌یف را تأیید کند.

از هفته‌های گذشته و با آغاز عملیات موشکی و پهپادی روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین، مقامات اوکراین مدام مدعی می‌شوند که روسیه تعداد زیادی پهپاد ایرانی برای استفاده در جنگ اوکراین، از تهران خریداری کرده؛ ادعایی که مقامات ایران و روسیه بارها آن را تکذیب کرده‌اند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده که مقامات روسیه، اوکراین را عامل اصلی این «حمله تروریستی می‌دانند. به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

آژیر حمله موشکی در پایتخت اوکراین به صدا درآمد

در حملات ۱۹ مهر شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود. در روزهای اخیر نیز برخی شهرهای اوکراین هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.