تاکید آیت الله سیستانی بر تلاش برای آزادی زنان اسیر در دست داعش در سوریه

آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق امروز ( دوشنبه) در دیدار «کریستین ریچارد» رئیس هیات تحقیق سازمان ملل درباره جرایم گروه تروریستی داعش (یونایتاد) با ایشان، بر ضرورت تلاش برای آزادی زنان ترکمان و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست‌های داعش در سوریه هستند و انجام اقدامات مؤثر برای جبران خسارت‌های قربانیان به خصوص آوارگان و پناهجویان تاکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در عراق در این دیدار با یادآوری پیروزی بزرگی که ملت عراق در رویارویی بزرگ برای آزادسازی کشورشان از چنگ داعش به دست آورد، فداکاری‌های رزمندگان عراقی تحت عنوان‌های گوناگون برای تحقق این دستاورد بزرگ تاریخی را گرامی داشتند.

ایشان همچنین با طلب رحمت برای شهدا و طلب سلامتی و عافیت برای مجروحان تاکید کردند که بدون این پیروزی بزرگ، امکان تعقیب تروریست‌ها و محاکمه آنها بابت جنایاتی که در حق ملت عراق انجام دادند به خصوص جنایات قتل و اسارت و تجاوز و تخریب آثار باستانی عراق ممکن نبود.

تاکید آیت الله سیستانی بر تلاش برای آزادی زنان اسیر در دست داعش در سوریه

آیت الله سیستانی همچنین بر اهمیت اجرای کامل عدالت در تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه تاکید کردند.

ایشان در این دیدار برای کریستین ریچارد آرزوی موفقت کردند.

بر اساس این بیانیه، رئیس هیات تحقیق سازمان ملل درباره جرایم گروه تروریستی داعش در این دیدار گزارشی مختصر درباره اقدامات انجام‌شده توسط این هیات را ارائه کرد.