ایتالیا در بحران انرژی

بحران انرژی در کشورهای اروپایی آسیب‌های زیادی واردکرده است.

 

به نقل از یورونیوز، در دو سال گذشته ایتالیا همانند دیگر کشور‌ها درگیر موضوع همه گیری کرونا بود. این وضعیت در زمان جشن‌های کریسمس هم وجود داشت؛ انتظار می‌رفت امسال با سال‌های گذشته از هر نظر متفاوت باشد اما؛ جنگ در اوکراین و بحران شدید انرژی در کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا آسیب‌های زیادی به جشن‌های کریسمس در سال ۲۰۲۲ وارد کرده است؛ این وضعیت به خوبی در نوع تزئین شهر‌ها مشاهده می‌شود.

افزایش رقم‌های قبض‌های برق برای بسیاری از خانواده‌ها و واحد‌های تجاری وضعیت را دشوار کرده است. برخی از شهرداران در ایتالیا تصمیم گرفته اند با توجه به بحران انرژی از تزئینات مربوط به جشن کریسمس و چراغانی معابر به خاطر این ایام صرف نظر کنند و این مبلغ را به افرادی بدهند که نمی‌توانند بهای برق خود را پرداخت کنند.

«جیان لوکا دل ماسترو» شهردار شهر پومیلیانو دارکو گفت: موضوعی که من از آن وحشت دارم به بهای برق مربوط می‌شود که شش برابر گران شده است. به همین خاطر من تصمیم گرفتم شهر را در زمان کریسمس تزئین و چراغانی نکنیم. ما همچنین شاهد افزایش هزینه‌های انرژی ساکنین شهر هستیم.

ایتالیا در بحران انرژی

دل ماسترو همچنین خاطر نشان کرد: شهر پومیلیانو دارکو ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر مرکز یکی از مناطق صنعتی در جنوب ایتالیا است. تنها چند روز به کریسمس باقیمانده است. با وجود این هیچ چراغانی یا تزئینی به این خاطر در شهر دیده نمی‌شود. خیابان‌ها خلوت هستند. 

یورونیوز در پایان افزود: در این زمان از سال باید همه جا چراغانی و تزئین شده باشد، اما همه جا خالی است.