افتتاح گرمخانه‌های عمومی در انگلیس

همزمان با کاهش دمای هوا در انگلیس به کمتر از صفر درجه و بارش برف و در سایه افزایش هزینه‌های انرژی و ناتوانی مردم از پرداخت این هزینه‌ها، گرمخانه‌هایی در سراسر این کشور افتتاح شد.

براساس گزارش الحدث، کسانی که توانایی پرداخت قبوض گاز و برق را ندارند، می‌توانند روز‌ها برای گرم شدن به این مراکز مراجعه کنند تا حد الامکان هزینه‌های انرژی در خانه‌هایشان کاهش یابد. بسیاری از مردم با دو گزینه گرم کردن خانه‌هایشان یا تامین غذا برای خانواده‌هایشان روبرو هستند.

«ماری اوبومیز» یکی از اهالی لندن در این خصوص گفت: «رفتن به این مراکز را از این هفته شروع کردم، زیرا هوای داخل خانه بسیار سرد است. ما مدت زیادی دستگاه‌های گرمایشی را در خانه روشن نگه نمی‌داریم.»

افتتاح گرمخانه‌های عمومی در انگلیس به علت ناتوانی مردم از پرداخت هزینه‌های انرژی

انگلیس شاهد افزایش بی سابقه بهای انرژی به علت کاهش واردات نفت و گاز از روسیه است که این شرایط همچنین تاثیر منفی بر کار بازرگانان و شرکت‌ها داشته است. افزایش بی‌سابقه بهای انرژی، منجر به بالا رفتن مبلغ قبوض گاز و برق خانه‌ها شده است.

امی جکسون مسئول یکی از گرمخانه‌ها نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد وجود چنین گرمخانه‌هایی در این روز‌ها و در این دوران، در واقع خجالت آور است، اما متاسفانه وجود دارد و انگلیس باید برای حمایت از همه کسانی که تحت تاثیر بحران هزینه‌های معیشت قرار گرفته‌اند، این گرمخانه‌ها را اداره کند.