کریسمس متفاوت ایتالیایی ها؛ تعطیلات در خانه

 تارنمای شبکه رای‌نیوز ایتالیا گزارش داد که در میانه افزایش قیمت‌ها و هزینه نجومی قبض‌ها ، یک سوم ایتالیایی‌ها برای ذخیره پول بیشتر، تعطیلات کریسمس را در خانه خود وقت می‌گذرانند.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر در ایتالیا تعطیلات خود را به دلایل اقتصادی با خانواده‌هایشان سر می‌کنند.

همچنین وضعیت قبوض انرژی و قیمت‌ها، بسیاری از ایتالیایی‌ها را مجبور کرده تا برای خرید مواد غذایی جشن کریسمس، کمتر هزینه کنند.

در میان محصولاتی که بیشتر برای آماده کردن غذای کریسمس استفاده می‌شود و افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به سال قبل (از ۱۶ تا بیش از ۴۰ درصد) داشتند، کره، پنیر، مرغ، آرد، تخم مرغ، برنج، پاستا و نان هستند.

این شبکه گزارش داد که کریسمس امسال قیمت‌ها در ایتالیا بیشتر شده و مردم در مقایسه با سال گذشته به نسبت کمتر هزینه خواهند کرد.

بحران انرژی در اروپا باعث شده تا خانوارها رویکرد صرفه جویی را در پیش گیرند. به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای گاز صنعتی اروپا در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کریسمس متفاوت ایتالیایی ها؛ تعطیلات در خانه

با این حال، کارشناسان حوزه انرژی و مدیران شرکت‌های نفتی ضمن تاریک خواندن شرایط حاکم بر بازار انرژی، نسبت به تداوم وضعیت در سال‌های آینده هشدار داده و پیش‌بینی کردند زمستان ۲۰۲۳ وخیم‌تر از حال حاضر خواهد بود.

«کلودیو دسکالزی» مدیرعامل شرکت نفتی چند ملیتی "انی" (Eni) گفت: ما زمستان امسال در شرایط خوبی هستیم. اما موضوع فقط زمستان امسال نیست. ما سال آینده ۹۸ درصد گاز کمتری داریم و شاید هیچ.

تحلیلگران هشدار داده اند که این امر می تواند به بروز ناآرامی های اجتماعی در کشور منجر شود.