ژنرال آمریکایی: چین برای جنگ آماده می‌شود

 اچ آر مک مستر»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور سابق امنیت ملی این کشور هشدار داده است که چین ارتش خود را برای جنگ بر سر تایوان آماده می کند.

روابط بین چین و تایوان مدت‌هاست که تیره شده است و در بحبوحه تنش‌های فزاینده، مک مستر گفت که به اعتقاد او چین در حال  آماده کردن خود برای اقدام نظامی در تایوان است تا کنترل پکن بر جزیره تایوان تکمیل شود.

مک مستر گفت: «شی جین پینگ در اظهارات خود کاملاً روشن کرده است که از دیدگاه او، چین را دوباره با در اختیار گرفتن تایوان یکپارچه خواهد کرد و مقدمات این کار نیز در حال انجام است.»

مک مستر گفت که بهترین راه برای جلوگیری از یک جنگ نظامی گسترده بر سر تایوان افزایش قدرت بازدارندگی این جزیره است.  او افزود که ایالات متحده که در حال حاضر بیش از 1.6 تریلیون دلار برای دفاع هزینه می کند، باید حتی بیشتر هزینه کند، زیرا تصرف تایوان از سوی چین برای آمریکا بسیار پرهزینه تر خواهد بود.

ژنرال آمریکایی: چین برای جنگ آماده می‌شود

مک مستر گفت: «چین نه تنها از منظر اقتصادی و مالی و از منظر دیپلماسی جنگجوی موفقی است، بلکه از نظر فیزیکی با ارتش خود به طور فزاینده‌ای تهاجمی شده است و آنچه واقعاً نگران‌کننده است این است که شی جین پینگ مردم چین را برای جنگ آماده می‌کند.»

وی به برخی از سخنرانی‌های شی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «آمریکا باید تهدید جنگ را جدی‌تر بگیرد و قدرت خود را گسترش دهد.»