افشاگری‌های شاهزاده هری تمایلات ضدسلطنتی را در استرالیا تشدید کرده است

 جزئیات تکان‌دهنده در مورد خانواده سلطنتی انگلستان که در پی مصاحبه‌ها و انتشار کتاب جدید شاهزاده هری منتشر شده است، درخواست‌های جدیدی را برای ایجاد یک نظام جمهوری در انگلستان به جای نظام سلطنتی افزایش داده است.

شکاف بین شاهزاده هری و سایر اعضای خانواده اش در کتاب خاطرات او و همچنین در مجموعه ای از مصاحبه های تلویزیونی وی کاملاً نمایان شده است.

بیل شورتن، وزیر خدمات دولتی استرالیا، در این باره گفت : این پوشش رسانه‌ای کم‌سابقه، میزان آسیب‌های وارده به خانواده سلطنتی انگلستان را نشان می‌دهد و پرسش‌هایی را در مورد وضعیت استرالیا به عنوان بخشی از این سلطنت مشروطه ایجاد می‌کند.

او در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی در استرالیا افزود: «در یک سطح، شایعات رواج پیدا میکند و در سطحی دیگر، شرم آور است که شاهد از هم پاشیدگی خانواده سلطنتی باشیم، اما شاید در عمیق ترین سطح باید پرسید چرا ما هنوز باید به دنبال یک خانواده ناکارآمد انگلیسی باشیم تا رئیس دولت استرالیا باشد؟»

کریگ فاستر، رئیس جنبش جمهوری استرالیا نیز گفت پادشاه چارلز نتوانسته است به اندازه کافی نظرات میلیون ها استرالیایی را نمایندگی کند.

افشاگری‌های شاهزاده هری تمایلات ضدسلطنتی را در استرالیا تشدید کرده است

او افزود: «من شک دارم چارلز بتواند حتی به عضویت یک شورای محلی در استرالیا انتخاب شود.»

وی ادامه داد: «استرالیا دارای سرمایه انسانی فوق العاده و متنوعی است که می تواند راه خود را در جهان باز کند. ... به عنوان یک ملت تشکیل‌ شده از بیش از 270 پیشینه و 65 هزار سال بقا در مواجهه با تلاش برای نسل کشی، دیگر باید سلطه یک ساختار پادشاهی را غیرممکن تلقی کنیم.»