جنجال اسناد محرمانه بایدن و نگرانی دموکرات‌ها از تکرار سرنوشت سیاسی کلینتون

تارنمای هیل افزود: نگرانی دموکرات ها از آن بابت است که کشف اسناد محرمانه ، انتظارات درباره کارزارهای انتخاباتی دوباره جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

آنها مدعی اند که بایدن مطمئنا می تواند بر این مشکل غلبه کند اما کشف تعدادی زیادی از اسناد محرمانه کار را برای رئیس جمهوری در آستانه آغاز کارزارهای انتخاباتی اش دشوار خواهد کرد.

دموکرات ها در جلسات خصوصی خود در حیرت هستند که بایدن چگونه خواهد توانست آنچه را که اتفاق افتاده توضیح دهد و به مقایسه این اتفاق با رسوایی ایمیل های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی می پردازند. در این رسوایی کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه سابق آمریکا تصدیق کرد که از پست الکترونیکی خصوصی خود برای انجام امور دولتی استفاده کرده است.

به نوشته هیل، جنجال بر سر کشف اسناد محرمانه در دفتر محل کار سابق و منزل بایدن، موهبتی برای جمهوریخواهان است زیرا کار را برای حملات انتقادآمیز دموکرات ها علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به خاطر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از اقامتگاهش در فلوریدا دشوارتر می کند. در تحقیقات پلیس فدرال در آگوست ۲۰۲۲ چنین اسناد محرمانه ای در اقامتگاه و تفریحگاه ترامپ کشف شد.

یک کارشناس علوم راهبردی وابسته به دموکرات ها که به نوشته هیل، خواست نامش فاش شود، در این زمینه گفت: این مشکلی بزرگ برای بایدن خواهد بود. جمهوریخواهان معمولا عملکرد خوبی در زدن بر طبل رسوایی ها دارند و اگرچه اکنون اوضاع تا حدی به نفع بایدن است و شرایط او به طور کامل با شرایط ترامپ متفاوت است، اما جمهوریخواهان به عنوان یک معامله بزرگ با آن رفتار خواهند کرد.

جنجال اسناد محرمانه بایدن و نگرانی دموکرات‌ها از تکرار سرنوشت سیاسی کلینتون

جنجال بر سر کشف اسناد محرمانه همچنین ابهاماتی را درباره تصمیم بایدن برای شرکت درانتخابات برانگیخته است و فشار رسانه ها بر مقام های دولتی آمریکا را درباره تاثیر این خبر بر تصمیم بایدن تشدید کرده است.

مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در روابط عمومی روز جمعه به خبرنگاران گفت بایدن باید خود درباره این پرسش پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید به تازگی اذعان کرد وکلای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اسناد محرمانه بیشتری را در منزل او در ویلمینگتون واقع در ایالت دلاور کشف کرده اند.

ریچارد ساوبر، وکیل کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد در بازرسی از کتابخانه خصوصی بایدن، در مجموع شش صفحه از اسناد محرمانه پیدا شد. کاخ سفید قبلا گفته بود که تنها یک صفحه از اسناد محرمانه در این محل پیدا شده است.

بر اساس گزارش ها، در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع ۱۰ سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کشف شده است. در میان این اسناد، یک پرونده مربوط به بو بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا است که در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش دادند که در پاییز گذشته اسناد طبقه ‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس که مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما است در یک اقامتگاه خصوصی او کشف شده است.