ژاپن رکورددار بیشترین ابتلا و فوت ناشی از کرونا

طبق جدیدترین آمار از میزان ابتلا به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز حداقل ۶۷۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۹۶۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و حداقل شش میلیون و ۷۳۶ هزار و ۴۸ مورد مرگ بر اثر آن در جهان ثبت شده است. همچنین طبق آمار موجود تاکنون حداقل ۶۴۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا از این بیماری بهبود یافته اند.

طبق آمار ثبت شده از ابتدای همه گیری تا کنون : آمریکا با ابتلای ۱۰۳ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۶۸ نفر و فوت یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۹ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد.

همچنین شبانه روز گذشته در آمریکا ۲۶ هزار و ۱۵۷ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۳۴۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. آمریکا بعد از ژاپن بالاترین میزان فوتی ناشی از کرونا را در شبانه روز گذشته داشته است.

ژاپن با ثبت ۴۴۹ قربانی کرونا و ۱۲۵ هزار و ۱۰۸ مورد ابتلا در جایگاه نخست بالاترین میزان فوتی و ابتلای روزانه کرونایی در شبانه روز گذشته در جهان قرار گرفت. مجموع مبتلایان کرونا در ژاپن به ۳۱ ملیون و ۷۲۲ هزار و ۹۱۸ نفر و مجموع فوتی‌ها به ۶۳ هزار و ۷۶۹ نفر رسیده است.

ژاپن رکورددار بیشترین ابتلا و فوت ناشی از کرونا

آلمان بعد از ژاپن و آمریکا، بالاترین میزان فوتی روزانه کرونا را در شبانه روز گذشته در جهان داشته است. در آلمان تعداد کل موارد ابتلا به کرونا به ۳۷ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۸۰۸ مورد و تعداد تلفات این بیماری ۱۶۴ هزار و ۳۹۱ مورد اعلام شده است. طی شبانه روز گذشته در آلمان ۱۲ هزار و یک نفر به جمع مبتلایان و ۲۳۸ نفر به جمع فوتی‌ها اضافه شده است.

فرانسه نیز از نظر فوتی کرونایی در شبانه روز گذشته در رتبه چهارم فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان قرار گرفت. در فرانسه تعداد کل ابتلا به کرونا به ۳۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۲۸۱ مورد و تلفات آن ۱۶۳ هزار و ۶۴۴ مورد اعلام شده است. طی شبانه روز گذشته در فرانسه پنج هزار و ۸۹۴ مورد ابتلا و ۸۲ مورد فوتی ثبت شده است.