ترور؛ ابزار امارات برای حذف رقبای خود در «عدن»

اندیشکده راهبردی «هنا عدن» در گزارشی نوشت که استان عدن در پی اقدامات ابوظبی و شبه نظامیان آن ۸ سال است که غرق خون شده است.

در این گزارش با اشاره به درگیری و رقابت بین شبه نظامیان اماراتی و شبه نظامیان وابسته به دولت دست نشانده و فراری یمن که هم اکنون در قالب گروه موسوم به "شورای ریاستی یمن" فعالیت می کند، آمده است که با توجه به سیطره شبه نظامیان وابسته به امارات بر استان عدن و عدم حضور فعال دولت دست نشانده و بسته شدن دادگاه ها و مراکز قضایی وابسته به این دولت و همچنین عدم اجرای بندهای توافق ریاض، ترورهای سریالی متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

گروه موسوم به شورای ریاستی یمن براساس توافق شبه نظامیان وابسته به امارات و عربستان که به شدت در جنوب یمن با هم درگیر شده بودند، در ریاض تشکیل شد. اساس این توافق پایان دادن به درگیری ها و رقابت های گروههای شبه نظامی مزدور ابوظبی و ریاض و سازماندهی آنها در یک قالب واحد بود اما این توافق با توجه به ادامه رقابت و درگیری آنها با مانع روبرو شد.

عربستان و امارات در عین هماهنگی با هم در جنگ علیه یمن و اشغال خاک این کشور، هم اکنون از طریق گروههای شبه نظامی مزدور خود در جنوب یمن برای گسترش مناطق نفوذ و تحت اشغال خود در رقابت هستند.

در این میان، شبه نظامیان موسوم به نیروهای انتقالی جنوب یمن از حمایت و پشتیبانی امارات برخوردارند و بازوی اصلی آنها برای گسترش اشغالگری خود در جنوب یمن به شمار می روند. پیش از این بارها بین شبه نظامیان مزدور عربستان و امارات در جنوب یمن درگیری های شدیدی صورت گرفت و شمار زیادی از دو طرف کشته شدند.

ترور؛ ابزار امارات برای حذف رقبای خود در «عدن»

در گزارش اندیشکده «هنا عدن» آمده است که دولت امارات در راستای گسترش سلطه خود و حذف رقبا بر عملیات ترور در استان عدن که از چندین سال پیش آغاز شده است، اشراف دارد.

این اندیشکده آورده است که ابوظبی بواسطه عناصر خود تمام چهره های رقیبی را که احساس می کنند مخالف سیاست های آن ها در جنوب یمن هستند، ترور می کنند.

در این گزارش همچنین به دست داشتن صهیونیست ها و آمریکایی ها در ترورهای عدن تاکید شده است.

این گزارش می گوید که مزدوران آمریکایی و صهیونیستی در عملیات اماراتی ها در عدن دست دارند زیرا اخیرا در یک عملیات ترور پهپادها و مزدوران آمریکایی و صهیونیستی مشارکت داشتند.

در بخشی از این گزارش آمده است که طی سال های گذشته ۴۰۰ عملیات ترور در استان عدن انجام شده است و هیچ اقدامی در راستای پیگیری این موضوع انجام نشده است.

این گزارش با اشاره به ترور چهره های سیاسی و محلی در جنوب یمن آورده است که شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، متهم به این ترور ها است.

پیش از این منابع یمنی فاش کردند که امارات با هدف تجزیه یمن و الحاق بخش‌های راهبردی آن به مناطق تحت سیطره خود، برنامه هدفدار و خطرناکی را با همدستی رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشته است.

در همین ارتباط، پایگاه خبری امارات لیکس به نقل از این منابع یمنی نوشت: امارات اقدام به کوچاندن اجباری ساکنان جزیره «عبدالکوری» به عنوان دومین جزیره بزرگ مجمع الجزایر راهبردی سقطری و نیز تخلیه نیروهای دولت دست نشانده و فراری یمن کرده است.

مجمع الجزایر راهبردی سقطری متشکل از شش جزیره در اقیانوس هند و در نزدیک سواحل شاخ آفریقا و خلیج عدن قرار دارد و با کنترل داشتن بر آن می توان بر روند عبور و مرور کشتی ها و دریانوردی در خلیج عدن و تنگه باب المندب سیطره داشت. امارات از ساکنان جزیره عبدالکوری و نیروهای دولت دست نشانده و فراری یمن خواسته تا به دیگر جزایر مجمع الجزایر سقطری بروند.