هلاکت ۱۲ تروریست در طرح تامین امنیت زائران در عراق

 «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای امنیتی طی ساعات گذشته در چارچوب تأمین امنیت زائران کاظمین به مناسب شهادت امام موسی کاظم (ع) عملیات پیشگیرانه ای را علیه تروریست ها انجام دادند که در این عملیات ۱۲ تروریست در شمال، غرب و جنوب غرب بغداد به هلاکت رسیدند.

وی افزود: ممکن است عملیاتی خارج از بغداد انجام شود اما مرتبط با طرح تامین امنیت زیارت امام کاظم (ع) و تامین امنیت جاده منتهی به حرم این امام باشد.

الخفاجی تاکید کرد: فرماندهی عملیات مشترک نشستی را با حضور همه دستگاه های امنیتی برای هماهنگی در خصوص این زیارت و تقسیم وظایف برگزار کرد و هماهنگی بالایی میان آنها به وجود آمد و شرایط برای افزایش شمار زائران فراهم است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اظهار داشت: تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای گشودن خیابانی که منطقه العلاوی را به پل معلق در منطقه خضرا متصل می ‌کند، برای کاهش ازدحام و ایجاد انعطاف بیشتر برای طرح امنیتی اتخاذ شده است.

هلاکت ۱۲ تروریست در طرح تامین امنیت زائران در عراق

همچنین نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی عراق عملیاتی برای بازداشت افراد تحت تعقیق و عناصر تروریسی داعش در جنوب موصل آغاز کردند.

بر همین اساس، تیپ ۵۸ نیروهای حشد شعبی با همکاری نیروهای امنیتی اقدام به بازرسی از روستاهای منطقه القیاره در جنوب موصل کردند.