فکر بِکر نماینده آمریکا برای زنان افغان

 «کارن دکر» که از سال گذشته میلادی ریاست کاردار سفارت ایالات متحده در افغانستان را برعهده دارد، بارها اقدامات طالبان از جمله منع ورود زنان به دانشگاه‌ها و سرکوب فعالان اجتماعی زن را محکوم کرده است. وی چندین بار در صفحه توییتر خود به جنبش سیاه پوستان آمریکا اشاره کرده و این بار نوشته که افغان‌ها می‌توانند برای الهام به فرهنگ این جنبش نگاهی بیندازند.

کارن دکر در توییترش نوشت: آیا افغان‌ها با جنبش #جادوی_دختر_سیاه آشنا هستند؟ آیا دختران افغان هم به جنبش مشابهی نیاز دارند؟ زنان افغان چطور؟ به من درس دهید که آماده یادگیری هستم.

افراد مختلف و همچنین سیاستمداران به صفحه این کاردار هجوم بردند و نظرات تمسخرآمیزی برای او نوشتند. یک سایت خبری راست‌گرا کلمبیایی نوشت: «ما چگونه در آن جنگ شکست خوردیم؟» مایک والتز، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از فلوریدا نوشت: «من هیچی برای گفتن ندارم.» همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا توییت زد: «این دیگه چه کوفتی است؟! ظاهرا دولت بایدن به اندازه کافی به خاطر افتضاحی که در افغانستان به بار آورده، شرمسار نیست؟!»

فکر بِکر نماینده آمریکا برای زنان افغان

برچسب یا هشتگ نامبرده شده که به زبان انگلیسی #BlackGirlMagic است، تقریبا سال ۲۰۱۶ رایج شد و به این معنی نیست که زنان سیاه پوست با قدرت‌های جادویی می‌توانند به نحوی به افغانستان کمک کنند؛ بلکه در رسانه‌های اجتماعی برای جشن گرفتن دستاوردهای زنان سیاه‌ پوست استفاده می‌شود و اغلب در کنار عکس‌های زنان آفریقایی-آمریکایی‌ منتشر می‌شود. این عبارت توسط فعالان حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ در تلاش برای افزایش مشارکت رای دهندگان زنان سیاه پوست، که به طور قابل اعتمادی به دموکرات ها رای می‌دهند، ایجاد و استفاده شد.

پس از خروج آشفته ارتش ایالات متحده آمریکا از افغانستان در اوت ۲۰۲۱، طالبان در ۱۵ اوت افغانستان را تصرف کرد و وضعیت اقتصادی این کشور جنگ‌زده تحت ریاست طالبان متزلزل شده است.